مهدی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توسعه و ترویج ملیله سازی شهر زنجان در راستای آموزش به علاقهمندان و تربیت نیروی کار ماهر که قابلیت تجاریسازی دارند، این مهم در دستور کار امسال قرار دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم این دبیرخانه تا پایان تابستان سازمانیافته باشد و این مهم با رعایت و نظارت در امور اجرایی و برنامهریزی، انجام شود.
این مسوول، با بیان اینکه زیباشناختی، جذابیت کالا و ارزشآفرینی مساله دیگری است که باید به آن پرداخته شود، ادامه داد: زیرا کالایی مانند ملیله که ارزش مادی دارد، ارزش فرهنگی و معرفی را نیز به مخاطب منتقل میکند.
وی اظهار داشت: در دبیرخانه شهر جهانی ملیله علاوه بر آموزش های تخصصی، باید هنرمندان را با نیاز روز و بازار فروش آشنا کرده و همچنین مباحثی چون بسته بندی، تولید و فروش هم مورد آموزش قرار داده می شود.
به گفته رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی شهرستان زنجان فعالیتهای موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و محصولات صنایع دستی آن انجام خواهد گرفت.
وی، برگزاری دورههای آموزشی پیشرفته ویژه شاغلان صنایع دستی در راستای کاربردی کردن و تجاریسازی صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی عمومی کوتاهمدت و مقدماتی برای علاقهمندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی برگزاری دورههای آموزشی تولید زنده (به آموزی) در رشتههای شاخص صنایع دستی برای سال ۹۹ به منظور ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی را از جمله اقدامات برنامهریزی شده در این بخش ذکر کرد.
باقری خاطرنشان کرد: به واسطه پراکندگی کارگاهها و فروشگاههای صنایع دستی حوزه ملیله شهر جهانی ملیله توجه ویژه برای تجمیع کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی در بازارچه ای به این منظور مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر آن، نقاط پیشنهادی در طرح سبزه میدان با ساخت ونصب نماد تندیس ملیله و سرای گلشن مطرح شده است.
نظر شما