۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 84856032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز لازم برای دوره‌های آموزشی رایگان در مساجد فارس وجود دارد

شیراز-ایرنا-مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس فعال هستند، گفت: مجوز لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مسجد به صورت رایگان وجود دارد.

حجت الاسلام حسین امیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اساسنامه کانون های مساجد آمده است؛ هر مسجدی که مجوز تأسیس کانون را بگیرد، مجوز برگزاری دوره های مختلف را دارد و نباید وجهی دریافت کند و باید دوره های برگزار شده، وجهه عام المنفعه داشته باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: تمام تلاش خود را برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد به کار گرفته‌ایم اما قصد تقابل با آموزشگاه های خصوصی را نداریم و این کار را برای تقویت این مراکز است.

امیدی افزود: چندین کارگاه آموزشی مخصوص فعالان فرهنگی و مدیران کانون ها به زودی برگزار می شود.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد در ۳۱ مردادماه بر لزوم توجه به این روز تأکید کرد و گفت: روز جهانی مسجد از اهمیت سیاسی و فرهنگی برخوردار است چراکه در این روز رژیم صهیونسیتی مسجد الاقصی را به آتش کشید و به همین دلیل این روز به عنوان روز تکریم مسجد به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اعتقاد به اینکه مسجد در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان مرکز خلافت معرفی می شود، به جایگاه مساجد در دوران مختلف اشاره کرد و گفت: مسجد محلی امن برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام بود و حضرت رسول (ص) مسجد را به عنوان محل تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دادند؛ امام (ره) نیز ترویج افکار انقلابی را از مساجد آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس وجود دارد، گفت: اگر مساجد در راستای تحول محلات و در زمینه امور اجتماعی و رفع مشکلات مردم فعالیت می کنند، محل اثر هستند.

حجت‌الاسلام امیدی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مساجد برگزار می شود، افزود: ۳۰۰ کتابخانه مخزن دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و ایجاد مهدهای کودک در جوار مسجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۵۰ مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می کنند که خانواده ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند و خودشان به عبادت و کار مسجد بپردازند.

امیدی ایجاد شوراهای حل اختلاف در مساجد با حضور ریش سفیدان محلات را از دیگر برنامه های روز جهانی مسجد دانست و گفت: بیش از ۲۰ مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند.

وی با اشاره به هفته خبرنگار، شغل خبرنگاری را یک شغل ارزشمند دانست و گفت: انتقال پیام خوب ضروری است. 

او افزود: می‌توان گفت انتقال پیام رسالت اصلی پیامبران بوده است و پیام حق و درست بین مردم، توسط منتخبین الهی منتقل شده است و خداوند افراد ارزشمند را به عنوان پیام رسان خود، معرفی کرده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار حوزه مسجد اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در حوزه فرهنگ، دین و اندیشه فعالیت قابل توجهی داشته‌اند و اخبار حوزه مسجد را خبرنگاران استان فارس، به خوبی منتشر کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha