۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84859906
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد شکایات کارگری استان اردبیل منجر به سازش می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پارسال ۴۰ درصد پرونده‌ها و شکایات کارگری و کارفرمایی با سازش بین طرفین در مراجع حل اختلاف استان حل و فصل شد.

به گزارش ایرنا ، بهروز رحیم زاده روز شنبه در دیدار با رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل افزود: سازش و برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان یکی از مهم‌ترین اولویت های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه هر سال به طور متوسط ۶ هزار شکایت کارگری در مراجع حل اختلاف این اداره کل ثبت و رسیدگی می شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شعبه هیات تشخیص و  ۶ شعبه حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدیدنظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

وی زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری را یکی از مهم ترین شاخص‌های ارزیابی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها برشمرد و بیان کرد: اداره کل استان اردبیل با ۳۲ روز میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده، سال گذشته در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

او با بیان اینکه پارسال به بیش از  ۶ هزار پرونده دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان رسیدگی شد، اضافه کرد: در مجموع  ۴۰ درصد پرونده‌ها و شکایات کارگری و کارفرمایی با سازش بین طرفین در مراجع حل اختلاف استان حل و فصل شد.

 رحیم زاده تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال هم ۲ هزار و ۳۴۶ پرونده و دادخواست به مراجع رسیدگی دعاوی کارگری و کارفرمایی استان اردبیل ارجاع شده که در حال رسیدگی بوده و یا مختومه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: تلاش می شود اختلاف بین کارگر و کارفرما در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود.

رحیم زاده با اشاره به مزیت های سازش و توافق بین کارگران و کارفرمایان، گفت: جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات از جمله آنها است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف استان جهت مصالحه و افزایش توافق طرفین دعوی افزود: ایجاد ساز و کار مناسب در چهارچوب قانون به منظور افزایش سازش بین کارگر و کافرما در رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل هم ایجاد صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان را از مهمترین وظایف شورا عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها بسیار مهم است و به دنبال تحقق این امر هستیم.

حجت الاسلام حسین علوی با تاکید بر گفتمان سازی و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در محیط کار و تولید افزود: اولین اولویت در شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوی است.

وی اظهار کرد: تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه علاوه بر افزایش محبت و برادری در طرفین اختلاف در نزد خدای منان نیز اجرا فراوانی دارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل بیش از هزار واحد صنعتی و تولیدی با حدود ۱۵۰ هزار کارگر شاغل و بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی خدماتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha