۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84860255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روابط قوا به همکاری و تعامل برای خدمت تبدیل شده است

بیرجند - ایرنا - عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تغییرات رویکردی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، دشمن را نگران کرده که یکی از مهمترین آنها خارج شدن روابط قوا از رقابت منفی به همکاری برای خدمت، که در تاریخ جمهوری اسلامی این شکل از تعامل قوا وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سپهر خلجی عصر شنبه در کارگاه آموزشی "افکار عمومی در دوره جنگ اراده‌ها و روایت‌ها" که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: ایجاد آرامش در سطوح مدیریتی، روحیه گرفتن جبهه انقلاب، انقلابی شدن رویکردها، ارتباط وثیق با مردم، میدان یافتن جوانان انقلابی و تغییر ریل سیاست خارجی کشور از غرب به سمت سایر کشورها و همسایگان از دیگر تغییرات رویکردی است که می‌توان به عنوان دستاورد از آن یاد کرد.

وی گفت: حضور مسوولان در رویدادهای مختلف در دقایق اولیه است در حالی که قبلا حادثه‌ای پیش می‌آمد، مدیران از پشت میز هم کنار نمی‌رفتند که در حادثه متروپل و سیل‌های مختلف به‌خوبی شاهد این حضورهای میدانی بودیم.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: زنده و برجسته شدن شعارهای امام و انقلاب در دهه پنجم حیات طیبه انقلاب، احیای شوراهای عالی تخصصی در موضوعات مورد نیاز حکمرانی، مسوولیت‌پذیری، یکصدایی در درون دولت و نظارت ستادی رئیس جمهور از زیرمجموعه‌ها جزو دیگر دستاوردها است.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری در جنگ اراده‌ها و روایت‌ها، مهارت رسانه‌ای دشمن حالت آفندی به خود گرفته و نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قدرت هم حمله می‌کند لذا هجمه سنگینی را جریان معارض برای تخریب دولت با نادیده انگاری برخی اقدامات انجام می‌دهد.

خلجی گفت: افکار عمومی، نقشه تمرکز جریان دشمن است و اگر دشمن بتواند باورها و ادراک عمومی جامعه را تغییر دهد در بسیاری از امور موفق خواهد شد.

وی افزود: اینکه با وجود همه امکانات نظامی و اقتصادی که جریان مقابل دارد در حوزه رسانه سرمایه‌گذاری می‌کند و ایران اینترنشنال با میلیاردها دلار پشتیبانی می‌شود، نشان می‌دهد که اتفاقاتی در حال رقم خوردن است.

عضو شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اگر مدیران نتوانند پیام را به‌موقع و هوشمندانه مدیریت کنند، مطمئنم باشید طوری که انتظار ندارند روایت خواهند شد.

وی گفت: اینکه مدیران ارشد اجرایی کشور همچون رئیس جمهور در محروم‌ترین نقطه کشور حضور پیدا می‌کنند، نقطه قوت ما است اما به همین جریان هم حمله رسانه‌ای می‌کنند؛ سردار همدانی شهید مدافع حرم نقطه قوت کشور ماست اما به ایشان و شهدای مدافع حرم حمله کرده و حتی به ایام عزای امام حسین (ع) هم رحم نکردند.

خلجی اذعان داشت: رسانه امروز رکن اصلی در گردش اطلاعات است که سرعت در انتشار پیام، تکثیر پیام، قدرت پردازش تصویر، برجسته‌سازی پیام، کوچک‌نمایی پیام، واقع‌نمایی پیام، وارونگی افکار، تحریف واقعی و قدرت روایت‌سازی از مهمترین ویژگی‌های رسانه است.

وی افزود: در جنگ روایت‌ها ممکن است اصل و متن واقعه تحریف نشود اما تحلیل و روایتی وارونه به افکار عمومی ارایه می‌کنند که در این روند جای جلاد و شهید عوض می‌شود؛ حق باطل جلوه می‌کند و باطل بر مسند حق می‌نشیند، اما پیروز صحنه کسی است که روایت بسازد.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: دشمن دستکاری در افکار عمومی را مورد توجه قرار داده تا اعتمادزدایی، مشروعیت‌زدایی و نا امیدسازی در کشور اشاعه یابد و با گسست عاطفی، بی‌اعتمادی را در جامعه گسترش دهد.

وی گفت: ما جامعه‌ای رسانه‌پایه و تاحدودی رسانه‌زده با رشد فضای مجازی داریم، جمهوری اسلامی درگیر جنگ ترکیبی و شناختی است که دشمن با نیروی نامرئی و چندپایه اعتقادات، نگرش و نهایتا رفتار نخبگان و عامه مردم را هدف قرار می‌دهد.

خلجی تاکید کرد: درک شرایط ویژه، رفع شبهه، پرهیز از ترس و انفعال، توجه به افکار عمومی، جریان فعال تزریق امید، داشتن سناریو و دقت در بیان از مهمترین راهبردها و الزامات در وضعیت کنونی است.

وی افزود: وقتی سیل ناامید کردن مردم از سوی جریان مقابل صورت گرفته، اگر ما هم به عنوان مدیر در جایی ناامیدی ایجاد کنیم در تکمیل پازل دشمن همراه خواهیم بود.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم دیدار کرد و در ادامه دیدار با استاندار خراسان جنوبی، حضور در گردهمایی روحانیون و مبلغان، دیدار با خانواده شهید بصیری‌پور اولین شهید مدافع حرم استان و شرکت در نشست تبیینی ویژه مدیران کل و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان را در برنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha