۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آموزش صنایع‌دستی در خمین  اختصاص یافت

خمین - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار امسال برای آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این شهرستان اختصاص یافت.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی افزود: نخستین دوره آموزش با عنوان طراحی سنتی در رشته‌های مختلف از جمله مس چکشی و قلمزنی برای هنرجویان صنایع‌دستی خمین برگزار شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین با اشاره به اینکه تمام دوره‌های آموزشی برای هنرجویان صنایع‌دستی به صورت رایگان برگزار می‌شود، اظهار داشت: آموزش طراحی سنتی، قلم زنی و منبت در برنامه‌های آموزشی سال جاری این شهرستان هدف گذاری شده است.

وی افزود: هدف از آموزش طراحی سنتی آموزش اصولی نقوش سنتی است تا هنرجویان با شناخت و آگاهی کافی از پایه‌های سنتی نقوش و حفظ سنت‌مداری در تولیدات صنایع‌دستی توجه داشته باشند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و آموزش رشته‌های صنایع دستی به این اداره  مراجعه کنند.

مشهدی یادآور شد: ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در شهرستان خمین دارای کارت صنعتگری هستند.

وی ادامه داد: ۱۲۵ هنرمند مجوز مشاغل خانگی گرفتند ، ۴۲ هنرمند از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ۲۴ هنرمند از خدمات بیمه روستایی در خمین بهره مند هستند.

خمین در جنوب استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha