۱۸ هزار دانش آموز قزوینی در کلاس‌های ورزشی تابستانه شرکت کردند

قزوین- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از شرکت ۱۸ هزار دانش آموزش قزوینی در کلاس‌های ورزشی تابستانه در سالن‌های چند منظوره، مجتمع‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی و طبیعی خبر داد.

صالح یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان، بهترین فرصت برای شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان به ویژه در عرصه هنر و ورزش است.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی در مراکز مختلف آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است و باید تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

این مسوول تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه محوری، تخصص محوری و افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی آموزش و پرورش است تا دانش آموزانی سالم و با نشاط را در جامعه داشته باشیم.

وی به نقش مهم ورزش در شادابی دانش‌آموزان‌ و بالا رفتن میزان یادگیری آنها در کلاس های درس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نیروهای کارآمد و مربیان متخصص در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی بانشاط و پرتحرک در مدارس به کار گرفته‌اند.

یاوری با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کلاس ورزش در سطح استان، تصریح کرد: در کانون‌های ورزشی آموزش و پرورش، کلاس‌هایی در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک، شنا، تکواندو و فوتسال برای دانش آموزان دختر و پسر در طول تابستان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰ مجتمع و سالن ورزشی روزهای پنج شنبه‌ و جمعه‌ به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و اولیای آنها قرار دارد تا زمینه ورزش بیشتر در میان جامعه هدف فراهم شود.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha