۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۶
کد خبر: 84861689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت طرح آبخیزداری در استان اردبیل آماده افتتاح شد

اردبیل-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح هفت طرح آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار بیش از۱۶۱ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان اردبیل محمود قلی زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر  گفت: این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهور در سطح پنج هزار و ۴۲۰  هکتار با هدف  کنترل سیل و رسوب در سطح استان اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۲۷۹ سازه آبخیزداری در نقاط مختلف این استان اجرا شده است افزود: هم اکنون ۸۳ بند آبخیزداری در استان در دست اجراست که برای اجرای این بندها ۴۵ میلیارد و ۸۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شده است.

قلی زاده به تشریح اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری پرداخت و افزود: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی از جمله اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

وی ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیزداری استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و گفت: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه سازی دارد.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد. این استان دارای سه حوضه آبخیز ارس، بالهارود و سفیدرود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha