۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84861946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح بازآفرینی در حوزه راه وشهرسازی استان اصفهان در دست اجراست

اصفهان-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۱۵ پروژه فعال بازآفرینی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در این استان در حال انجام است اظهار داشت: این طرح‌ها شامل احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و تحقیقات است.

علیرضا قاری قرآن روز دوشنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: اصفهان حدود ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور را داراست و بر این مبنا طرح بازآفرینی محله "همت آباد" در بافت فرسوده این خطه در دست اجراست.

وی افزود : حدود ۷۵ هکتار از بافت فرسوده  در محدوده محله همت آباد این کلانشهر است و پروژه  بازآفرینی این محله مدل و برنامه ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که نخستین بلوک آن با ظرفیت ۲۴ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  اظهار داشت: مبحث بازآفرینی محله همت آباد را می‌توان به یک مجموعه سه ضلعی تعبیر کرد که متشکل از مردم (بعنوان ضلع اصلی و تامین کننده اراضی)، دولت و شهرداری (بعنوان ارائه دهنده تسهیلات و طرحها) و بخش خصوصی (بعنوان مجری) است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در اجرای این مدل پروژه‌ها حمایت و اعتماد مردم است و در صورت اجرای دقیق طرح، هر سه گروه از منافع حاصل از آن بهره مند می‌شوند.

قاری قرآن با اشاره به اینکه این طرح تسهیل امور از محل خودش بدون صرف هزینه است، بیان کرد: زمانی که عرصه تحت اختیار ساکنان این منطقه بصورت گروهی تجمیع و به بلوک‌های ۴ تا ۳ طبقه تبدیل می‌شود، در این صورت اراضی باقیمانده نیز برای خدمات شهری بکار می‌روند.

وی همچنین گفت : بیش از ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر استان اصفهان در سال جاری بوده است که این میزان قیر از شرکت بازآفرینی به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد.

وی ادامه داد: این مقدار قیر براساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۷۰ شهر استان اصفهان تقسیم شد تا بر اساس اولویت گذرهای خاکی کوچه‌های بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند. 

به گزارش ایرنا، بر پایه گزارش‌های موجود، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان وجود دارد و بیشترین حجم بافت فرسوده مربوط به شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.  

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۴ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان اصفهان وجود دارد.  
شهر اصفهان ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده دارد که ۲۰ درصد مجموع مساحت شهر را شامل می شود.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha