۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84862960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۴ درصد جرایم سایبری در گناوه کشف شد

گناوه - ایرنا - فرمانده انتظامی گناوه گفت: با تلاش پلیس فتا ۹۴ درصد جرایم سایبری در این شهرستان در سال جاری کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین احمدی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی از حساب بانکی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به داده های رایانه ای از عمده موضوع های جرایم کشف شده سایبری بوده است.

وی به دیگر اقدامات شاخص پلیس این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با تلاش کارکنان این فرماندهی در بخش های مختلف، در مجموع جرایم سرقت نسبت به سال گذشته کاهش  ۱۱ درصدی  داشته است.

احمدی ادامه داد: همچنین با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و تجسس کوپ های تابعه، ۸۴ درصد از مجموع سرقت ها منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی گناوه گفت: یک فقره قتل نیز در سال گذشته اتفاق افتاد که بلافاصله پس از اقدام متواری شد اما با پیگیری مستمر کارآگاهان پلیس آگاهی و انجام عملیات روانی، قاتل در دو روز گذشته خود را معرفی کرد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده، متهم به عمل خشن و مجرمانه قتل به انگیزه اختلاف و درگیری های قبلی اقرار کرد که با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی گناوه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش‌های پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مسئول، تصادفات  فوتی در شهرستان ۳۰۰  درصد کاهش یافته است.

۹۴ درصد جرایم سایبری در گناوه کشف شد

وی افزود: در اجرای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بیش از ۱۵۰ پیام آموزشی با موضوعات سرقت، فضای مجازی، اعتیاد، مقررات راهنمایی و رانندگی، عفاف و حجاب، مهارت های زندگی، تربیت فرزند و آیین همسرداری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی در فضای مجازی منتشر شده است.

احمدی توصیه هایی هم به شهروندان برای پیشگیری از سرقت منزل و موتورسیکلت کرد و گفت: در صورت مسافرت و خروج از منزل، به بستگان و یا همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند، از دزدگیر و علایم هشداردهنده در منزل خود که قابل اتصال به گوشی تلفن همراه است، استفاده کنند.

فرمانده انتظامی گناوه، خودداری کردن از نگهداری اموال باارزش نظیر طلاجات و جواهرات، سکه، ارز و نظایر آن از دیگر نکاتی است که شهروندان باید رعایت کنند.

وی گفت: برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت ، با قفل و زنجیر مناسب در پارکینگ مخصوص مجهز  و از رها کردن در پارک و کنار خیابان ها خودداری شود.

۹۴ درصد جرایم سایبری در گناوه کشف شد

احمدی با گرامیداشت روز خبرنگار و یادوخاطره شهدای رسانه بویژه شهید محمود صارمی افزود: روز خبرنگار یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگاران عزیزی است که برای روشنگری و تعیبن و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین جان و وقت خود را در طبق اخلاص می گذارند.

وی بیان کرد: بی تردید خبرنگاران در راستای انجام وظیفه جهادی خود که همان ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه و روشنگری است، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

فرمانده انتظامی گناوه  با تاکید بر اینکه خبرنگاران طلایه داران فرهنگ جهاد و ایثار  و چشم بینا و زبان گویای جامعه خود هستند، گفت: امروز رسانه در ارتقای احساس امنیت جامعه و امنیت ذهنی مردم نقش بی بدیلی دارد و تعامل دوسویه پلیس و رسانه، آرامش را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

در پایان این آیین از خبرنگاران تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha