آخرین مهلت جهاد اسلامی به صهیونیست ها/نگرانی تل آویو از ادامه تنش با قاهره

تهران- ایرنا- یک رسانه عربی در گزارشی به بحران بوجود آمده در روابط مصر و رژیم صهیونیستی و پیام هایی که در دیدار رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به "شاباک" با رئیس دستگاه اطلاعات مصر رد و بدل شد، پرداخت.

به گزارش امروز(سه شنبه) ایرنا به نقل از العربی الجدید، برخی منابع آگاه مصری به ماهیت پیام های "رونین بار"، رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به "عباس کامل"، رئیس دستگاه اطلاعات مصر طی سفر روز یکشنبه اش به قاهره پرداختند.

یک مسئول مطلع مصری در گفت وگو با این رسانه عربی تاکید کرد که رونین بار در این سفر عباس کامل را از ماهیت بحران (میان طرفین) مطلع کرد و گفت که اختلافاتی در این خصوص در محافل امنیتی و سیاسی اسراییل وجود دارد و این امر با توجه به مرحله کنونی این رژیم و انتخابات پیش رو و همچنین تلاش همه طرف ها برای کسب آراء در انتخابات، طبیعی است.

رئیس شاباک به رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفته است که در تمامی اموری که منجر به خشم قاهره شد، بازنگری می شود.

در این راستا روز گذشته (دوشنبه) بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به وجود بحران در روابط قاهره و تل آویو اقرار کرد و گفت که در سایه تنش های اخیر در نوار غزه در روابط روابط مصر و اسرائیل، بحران بوجود آمده است.

وی گفت: مصر بزرگ ترین کشور دوست اسرائیل به شمار می رود و نقشی محوری در منطقه ایفا می کند و دو طرف راهی برای بازگشت ثبات پیدا خواهند کرد.

منابع مصری می گویند: اختلافات گسترده ای در محافل امنیتی و سیاسی اسرائیل بوجود آمده است و این اختلافات به دلیل در معرض خطر قرار دادن روابط با مصر است زیرا تل آویو نگران از دست دادن همکاری و هماهنگی با قاهره در خصوص پرونده های بسیار حساس امنیتی است؛ پرونده هایی که نه تنها به موضوع سرزمین های اشغالی بلکه به موضوعات تمام منطقه مربوط می شود.

این منابع آگاه می گویند که عباس کامل در دیدار با رونین بار بر ضرورت اجرای تعهدات مربوط به توافق آتش بس در نوار غزه تاکید کرده است و در راس این تعهدات آزادی "خلیل عواوده" و "بسام السعدی"، از رهبران جنبش جهاد در کرانه باختری است که اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

عباس کامل در این دیدار تاکید کرده، طی دیدار اخیری که میان مسئولان مصری و یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی برگزار شد، قاهره یک فرصت نهایی از این جنبش گرفته است و این جنبش اعلام کرده که به آتش بس پایبند خواهد بود، اما در مقابل، مصر باید تمام تلاش خود برای حل بحران دو اسیر فلسطینی یعنی عواوده و السعدی را به کار گیرد.

از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اخیرا از یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست که تنش ها در کرانه باختری کاهش یابد، اما رژیم صهیونیستی در مقابل "ابراهیم النابلسی"، یکی از رهبران گردان های شهدای اقصی را به شهادت رساند و این امر منجر به خشم قاهره شد به ویژه اینکه تشدید تنش ها همزمان با گفت وگوی السیسی با لاپید انجام شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اخیرا درخواست تعلیق بازداشت اداری خلیل عواوده را نپذیرفته و این درحالی است که دادگاه نظامی "عوفر" نیز حکم بازداشت اداری العواوده را متوقف کرده بود و تصمیم گرفته است که این اسیر فلسطینی در بیمارستان بماند و به محض بهبود اوضاع جسمانی، بازداشت اداری او فورا انجام شود.

در خصوص بسام السعدی نیز رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای سومین بار متوالی مدت بازداشت او را برای پنج روز دیگر تمدید کرد؛ در مقابل، مقام مصری اعلام کرده که رونین بار به رئیس دستگاه اطلاعات مصر تاکید کرده است که بندهای توافق آتش بس میان اسراییل و فلسطینیان اجرا خواهد شد و چه بسا خلیل العواوده تا کمتر از یک ماه دیگر آزاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha