۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84865642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی جنگل های حفاظت شده خامی گچساران پس از ۷۲ ساعت مهار شد

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان که از عصر دوشنبه ۳۱ مرداد طعمه حریق شده بود پس از ۷۲ ساعت با تلاش مردم و امدادگران مهار شد.

روانبخش دیهیم خوب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۶ روز دوشنبه هفته جاری در این شهرستان آغاز شده بود که بامداد امروز(پنجشنبه) مهار شد.

وی بیان کرد: وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه موجب کندی عملیات مهار  آتش سوزی در این منطقه شده بود.

دیهیم خوب اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ نفر متشکل از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی، ادارات و بسیج برای مهار آتش سوزی  در منطقه حفاظت شده  خامی گچساران فعالیت داشتند.

وی ابراز کرد: هم اکنون امدادگران محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای محلی برای پایش منطقه حفاظت شده خامی برای پیشگیری از روشن شدن دوباره شعله های آتش در این منطقه حضور دارند.

انجام ۲۲ سورتی پرواز برای مهار آتش سوزی کوه خامی گچساران

دبیر ستاد بحران گچساران اظهار کرد: برای مهار این آتش سوزی ۲۲ سورتی پرواز برای جابه جایی نیروها و حمل و نقل تجهیزات به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی گچساران انجام شد.

حمید نارکی افزود: در عملیات مهار آتش ارتفاعات کوه خامی گچساران  یک نفر از نیروهای محیط زیست از ناحیه سر مصدوم شد، که برای مداوا به بیمارستان انتقال  و هم اکنون  حال عمومی وی رضایت بخش است.
وی تصریح کرد: میزان وسعت، خسارت و علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

نارکی از تلاش نیروهای مردمی، امدادگران منابع طبیعی و محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی برای اطفای حریق در آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی گچساران قدردانی کرد.

نارکی با بیان اینکه این نخستین آتش سوزی امسال در منطقه حفاظت شده خامی  است گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه  خامی مانند زالزالک و بلوط و ... طعمه حریق شد.

وی اظهار داشت: ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

نارکی  بیان کرد: این میزان جنگل و  مراتع در مناطق خامی، نارک، آبریگون و کوه پهن طی پنج فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha