۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84866003
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دامداری یک هزار راسی گاو شیری صنایع شیر ایران در رشت افتتاح شد

رشت - ایرنا - پروژه دامداری یک هزار راس گاو شیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران روز پنجشنبه با حضور استاندار گیلان در رشت افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این واحد دامپروری با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه سیاه اسطلخ رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این واحد با ظرفیت یک هزار راس گاو شیری برای تولید حداکثر هزار و ۱۰۰ تن شیر خام در سال راه اندازی شده است.

با راه اندازی این واحد تولیدی در رشت، ۵۰ نفر به طور مستقیم و ۹۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم جذب کار شدند.

هم اینک این واحد با حدود ۷۰۰ راس گاو شیری و تولید سالانه سه تن شیر خام آغاز به کار کرده و قرار است تا نیمه اول سال آینده این واحد به حداکثر ظرفیت خود دست یابد.

همچنین خوراک موردنظر دام موجود در این واحد دامپروری نیز تولید می‌شود تا به مصرف دام برسد و از حدود ۷۰۰ راس گاو شیری ۱۵۰ راس گوساله در این واحد دامپروری است که پس از رشد به شیردهی خواهند رسید.

استاندار گیلان نیز هنگام افتتاح و بازدید از این واحد دامپروری و تولید شیر گفت: با همت همه مدیران و کارگران زحمتکش این واحد تولیدی راه اندازی شده و در سالی که به افزایش تولید نامگذاری شده، شاهد رشد تولید در این گونه واحدها می‌باشیم.

اسدالله عباسی افزود: اتنظار است با همت مدیران و تلاش کارگران، این واحد دامپروری به حداکثر تولید خود دست یابد و حتی بیش از ظرفیت اسمی بتواند شیر خام تولید کند زیرا جامعه ما نیازمند افتتاح و بهره‌برداری از چنین واحدهای تولیدی است تا در همه زمینه‌ها به خودکفایی دست یابیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha