جنگ رسانه‌ای تنها حربه دشمن در خدشه‌دار کردن نظام جمهوری اسلامی است

مشهد-ایرنا-جانشین سازمان اطلاعات سپاه کشور گفت: دشمنان در تمامی جنگ ها علیه جمهوری اسلامی شکست خورده‌اند و اکنون فقط جنگ رسانه‌ای را تنها راه خدشه‌دار کردن این نظام می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مهدی سیاری عصر جمعه در افتتاحیه همایش توانمندسازی مدیران جبهه رسانه انقلاب اسلامی افزود: رسانه خط مقدم انقلاب و نظام است و در این مسیر باید جهادگونه به مقابله با دشمنان هم نوع خود برود.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان به این موضوع پی برده اند که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی باید از مردم بهره بگیرند، لذا با ابزار رسانه ای خویش و ایجاد جنگ های روانی در عرصه های مختلف به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و این نظام هستند.

این مسوول سپاه با بیان اینکه یک خبر اغراق آمیز می تواند موتوری محرک برای آغاز اعتراضات مردمی باشد، تصریح کرد: رسانه ابزاری است که دشمنان با کمک آن جریان محاسباتی جامعه را برهم می زنند و با ایجاد انتظارات خارج از عرف برای مردم، آنها را به دشمنی با نظام دعوت می کنند.

سردار سیاری خاطرنشان کرد: ایجاد شایعه پراکنی، دروغ های خاص و اختلافات قومی مذهبی اکنون گزینه هایی است که دشمن از طریق رسانه به جان مردم حمله ور شده است و آنها را مورد هجمه قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب بیش از ۸۰ درصد شبکه های منافقی که در کشور منهدم شد با مشارکت و اطلاع رسانی مردم بود، عنوان کرد: در شرایط امروز نیز رسانه های انقلابی با تولید محتوای خوب و اثرگذار و همچنین مدیریت انسجام رسانه ای می توانند به مقابله با جنگ رسانه ای دشمن بروند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به برخی شایعه پراکنی ها گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد و اخبار های رسانه های بیگانه در این خصوص کذب است.

رسانه‌های انقلابی فراتر از جریان های رسانه‌ای   

رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این همایش گفت: در حال حاضر در تمامی استان های کشور، دفاتر بسیج رسانه دایر است و با همکاری رسانه های محلی تلاش مثبتی در راستای ارتقا اطلاع رسانی منطقه انجام می دهند.

عباس محمدیان با بیان اینکه در ۲۰۰ شهرستان کشور فعال رسانه ای وجود دارد، تصریح کرد: اکنون جریان رسانه‌ای در کشور فراتر از جریان‌های سیاسی است .

وی ادامه داد: در مسیر مبارزاتی رسانه برای رفع عقب ماندگی های رسانه تلاش می شود. علاوه بر آن برنامه های وجود دارد که موضوع معیشت و آموزش فعالان رسانه پیگیری شود.

در پایان همایش توانمندسازی مدیران جبهه رسانه انقلاب اسلامی، برخی از مدیران رسانه موضوعات مهم این حوزه  را با سردار سیاری مطرح و در این خصوص بحث و گفتگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha