به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز شنبه در مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: از این طرح خاطرات تلخ و شیرینی داریم؛ در شروع کار آن تاکید داشتیم که در دو سطح همسطح و غیرهمسطح اجرا شود تا مانند بزرگراه نواب نشود لذا طراحی و اجرای طرح جدید چند سال طول کشید.
وی افزود: قرار بود این طرح ادامه پیدا کند و طرح ادامه آن هم به طرف غرب و هم به طرف جنوب بود که مسیر را سریع و راحت خواهد کرد، البته طرح دیگری نیز وجود دارد که به سمت میدان نهم دی ادامه پیدا کند.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به توقف عملیات عمرانی طرح توسعه بزرگراه یادگار امام در دوره گذشته مدیریت شهری گفت: متاسفانه شاهد بودیم در چهار سال گذشته عملیات عمرانی این بخش متوقف شد اما خوشبختانه در دوره جدید این طرح جزو اولویت های شهرداری تهران است.
وی تاکید کرد: شورای شهر نیز در بودجه ریزی طرح یادگار امام(ره) را نیز جزو اولویت های خود قرار داد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد دسترسی مردم به جاده ساوه و آزادراه راه تهران- قم باشیم.
چمران با اشاره به طرح توسعه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: اجرای طرح توسعه غربی این بزرگراه نیاز به بودجه بالایی دارد چرا که در این محور معارضان ملکی زیادی قرار دارد و برای تملک آن که بیشتر ریزدانه هستند نیاز به منابع مالی زیادی دارد.
به گفته وی، اعتقاد داریم با اجرای این بخش از بزرگراه یادگار امام(ره) بافت فرسوده اطراف بخش غربی این بزرگراه نیز دچار تحرک شده و وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: فعالیتهای معاونت فنی و عمرانی شهرداری به سه حوزه تقسیم می شود؛ نخست حوزه توسعه شهر خصوصا زیرساختهای فنی و عمرانی است؛ در قانون شهرداریها نیز اولین وظیفه شهرداری ساخت معابر است که این توسعه مورد نظر را بر اساس طرحهای جامع شهری پیگیری میکنیم. از آن دست می توان به طرح شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار و شهید متوسلیان اشاره کرد.
عباس شعبانی با بیان اینکه حوزه دوم فعالیت، بحث نگهداشت شهر به لحاظ معابر است، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیون متر معبر داریم که اگر بخواهیم در نگهداشت ۱۰ درصد آن نیز فعالیت کنیم حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم؛ همچنین در تولید و پخش آسفالت در تهران ۱۰ میلیون تن عقب ماندگی وجود دارد که در این دوره راندمان تولید آسفالت را از دو هزار و ۵۰۰ تن به چهار هزار تن رساندیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه به شهروندان تحمیل شده و بر همین اساس باید راه شهروندان را از ۷۸۰ کیلومتر به ۵۷ کیلومتر رساند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال ۱۸ تقاطع را به شهروندان تحویل میدهیم، گفت: این تقاطعها راه ۱۲۳ کیلومتری را به هشت و نیم کیلومتر تبدیل میکنند.
وی با اشاره به یادگار امام گفت: از میدان جی تا تقاطع بهار و ۱۰ کیلومتر ساخته میشود و قول داده ایم ۲۴ ماهه این طرح را تکمیل کنیم.
آیین کلنگزنی طرح تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) امروز با حضور شهردار تهران و برخی از اعضای شورای ششم پایتخت آغاز شد.
طرح بزرگراه یادگار امام(ره) به طول ۱۷ کیلومتر از تقاطع چمران تا میدان جی است که به دلیل وجود پادگان جی و سولههای وزارت آموزش و پرورش تکمیل این بزرگراه متوقف شده بود.
همچنین ادامه این بزرگراه در شاخه غربی از پادگان جی ادامه پیدا کرده به میدان فتح میرسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل میشود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بزرگراه یادگار امام(ره) در نهایت بعد از اتصال به بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه آزادگان و ابتدای بزرگراه تهران ساوه می رسد و با اجرای طرح توسعه و تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان جی به سمت غرب و جنوب حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) و شهید بروجردی افزوده میشود و تا یک محور ۲۶ کیلومتری را در غرب تهران تشکیل شود.
نظر شما