استاندار خراسان رضوی: دسترسی مسیرهای شهر مشهد به گلبهار در حال پیگیری است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دسترسی جاده ای و ریلی گلبهار در کنار طرح های ساخت نهضت مسکن در مسیر کلانشهر مشهد به این شهرستان در حال پیگیری است.

یعقوبعلی نظری روز شنبه و در حاشیه آغاز  و یا افتتاح طرح های  عمرانی شهر گلبهار در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد و حمل و نقل این مسیر به خصوص در بخش مسافری با جدیت دنبال می‌شود زیرا مسیر ریلی مشهد به گلبهار سالهاست که در حال اجرا است و باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: همچنین آزاد راه مشهد - چناران از دیگر مسیر های است که دسترسی به شهر گلبهار را فراهم می‌کند و به همین دلیل این مسیر نیز در حال اجرا و پیگیری است تا ساکنان این شهر به راحتی بتوانند به مشهد رفت و آمد داشته کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص اهمیت ساخت مسکن در شهر گلبهار، گفت: تعداد متقاضیان مسکن در شهر مشهد حدود ۱۵۰ هزار متقاضی است و از سوی دیگر ساخت این تعداد مسکن در شهر مشهد وجود ندارد به همین دلیل طبیعی است که شهر گلبهار یکی از اهداف شکسته شدن جمعیت این کلانشهر به پیرامون آن باشد.

نظری افزود: بر همین اساس ساخت ۵۰ هزار واحد در شهر گلبهار هدف‌گذاری شده است و آغاز ۲۴ هزار مسکن آن در گذشته آغاز شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وی گفت:  همچنین امروز در گلبهار آغاز عملیات ساخت سه هزار و ۱۴۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهر جدید آغاز شد.

شهر جدید گلبهار که در سال ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقا یافته، برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر ایجاد شده که این رقم تا ۴۰۰ هزار نفر قابل توسعه است. گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چهارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha