مدیر کل امور مالیاتی البرز: مودیان مالیاتی از بخشودگی جرایم به مناسبت هفته دولت بهره گیرند

کرج- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی البرز با اشاره به بخشودگی جرایم مالیاتی و عوارض هر ساله به مناسب هفته دولت گفت: مودیان از این فرصت استثنایی و خوب بهره بگیرند.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا محمدی» روز شنبه در حاشیه  مراسم بهره برداری از ساختمان های اداری استان های البرز، قزوین، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد که به صورت متمرکز در البرز برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت هفته دولت و تکریم مودیان مالیاتی طرحی را اجرا که بر اساس آن  بخشودگی جرایم مالیات و عوارض هر سال یا دوره برای مودیانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۱۰ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی سال یا دوره مربوطه اقدام کنند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ریال بدون پیش شرط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این مهلت تمام شود ما به دستور العمل های قبلی برمی گردیم که دارای شرایطی هستند بنابراین تقاضای ما از مودیان و کسانی که بدهی مالیاتی دارند این است که از این تسهیلاتی که امور مالیاتی قائل شده استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن ابلاغ الکترونیکی از ابتدای شهریور ماه در سازمان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس اوراقی که به صورت سیستمی صادر می شود از اول شهریور ماه در کارتابل مودی مالیاتی قرار خواهد گرفت که در صورت رویت و یا اعتراض در مهلت قانونی می تواند انجام بدهد اما اگر آن برگه ای که در حساب کاربری مودی قرار گرفته و تا ۱۰ روز آن را رویت نکند روز یازدهم در حکم ابلاغ به شخص مودی است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از ساختمان های اداری کمالشهر و فردیس در استان البرز خاطر نشان کرد: ساختمان فردیس با زیر بنای سه هزار و ۳۸۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان  و ساختمان کمالشهر با متراژ سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان درآمدهای این سازمان در پنج ماهه گذشته گفت: در این مدت بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم این در حالی است که میزان عوارضی که در چهار ماهه سال ۱۴۰۱ به شهرداری و دهیاری ها پرداخت کردیم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی البرز با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی  نسبت به سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته اظهار داشت: همینطور میزان عوارض پرداختی به شهرداری ها به همین میزان شاهد افزایش بودیم.

محمدی با اشاره به تعریف سامانه و تلفن گویا برای جلوگیری از فرار مالیاتی در این استان گفت: در صورت ارایه گزارش هایی در این رابطه از ظرفیت های قانونی استفاده کرده و دفاتر، اسناد و مدارکی که موجود باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha