۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84868332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور تخصیص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : تا کنون ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا،  اسداله عباسی بعدازظهر شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های برق‌رسانی استان در سفر به شهرستان تالش عنوان کرد : دستاورد سفر رئیس جمهور به استان ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای استان در پی داشت که تا کنون بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و کارها به سرعت در حال انجام است و تلاش می کنیم در دور دوم سفر دولت به استان دست خالی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه به جای گره زدن سرنوشت مردم به مذاکرات بیهوده باید بر داشته‌ها و توان خود متمرکز شده و از آن بهره بگیریم، ادامه داد: ما در این راستا برنامه ریزی کردیم و در نخستین گام خود در برنامه حضور در بین مردم و تعامل با آنان را مبنا قرار داده ایم زیرا فاصله با مردم خیلی زیاد شده بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ما دولت را در  زمانی تحویل گرفتیم که بحران کرونا در اوج و دیپلماسی بسیار ضعیف بود، گفت : اما امروز در سایه تلاش دولتمردان این بحران مدیریت شده و  مذاکرات دیپلماسی رو به گسترش است چنانکه الان بحث عضویت ایران درپیمان شانگهای و بلوک شرق و غیره را در داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی تلاش های ارزشمندی انجام داده و این اقدامات آثار خوبی هم در پی داشته است، افزود: هم اکنون بر اساس وضعیت نامناسب و فرسودگی شبکه برق، اجرای هزار  کیلومتر کابل‌های خود نگهدار پیش بینی شده است که البته این میزان برای سال آینده تا ۴ هزار کیلومتر در دست پیگیری و اجراست.

دکتر عباسی با بیان اینکه در بخش برق و آب نیز ۱,۸۰۰ میلیارد تومان از کل ۱۳ هزار میلیارد اعتبارات کل این بخش به گیلان تعلق گرفته است، عنوان کرد : بخش زیادی از این منابع را برای تالش در نظر گرفته ایم.

وی گفت: یک هزار میلیارد تومان برای زیرساخت گیلان که دروازه اقتصاد و تجارت دنیا خواهد شد در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در چله دوم انقلاب با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و افق روشنی که برای آینده ترسیم و تبیین شده است، افزود: عملکرد دولت و نظام باید برای مردم بازگو شود تا به این باور برسند ما بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز و برنامه‌های توسعه گام برداشته و آنچه که حق مردم است ادا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم بر مدار و اساس آزادی، استقلال، اخلاق، عقلانیت و برادری و برگرفته از آرمان‌ها حضرت امام) ره) و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  برگرفته شده است، اضافه کرد: مدیریت جهادی ریشه در اخلاق اسلامی دارد و یاد گرفتیم تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه به اجرای پروژه کنارگذر تالش اشاره و وضعیت و ترافیک کنونی را در شأن مردم این منطقه ندانست و ادامه داد: سفر رئیس جمهور تسهیلات تفصیلی و سرمایه در گردش اختصاص داده شده است ما امروز وارث گران شدن ودیعه و خرید مسکن هستیم که در این خصوص دولت برنامه‌هایی خوبی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha