بیش از ۱۰۹ هزار متر مربع از زمین های ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از زمین های ملی و دولتی به مساحت بیش از ۱۰۹ هزار متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی ارزش تقریبی زمین های اعاده شده را ۵۴۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال ذکر کرد.

وی افزود: این رفع تصرفات پس از سپری کردن مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است.

وی آزادسازی زمین های ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه برشمرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: هرگونه زیاده‌ خواهی و دست‌ اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha