۲۲۷ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته دولت گفت: ۲۲۷ پروژه در بخش‌های برق رسانی به روستاهای بدون برق، اصلاح، بهینه و توسعه شبکه برق روستایی، تعویض سیم به کابل‌های خود نگهدار و برق‌رسانی به عشایر کوچرو با دستگاه‌های خورشیدی در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

 «محمد مرادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ با با بیان اینکه بیشتر این پروژه ها در حوزه شبکه برق روستایی اجرا شده است؛ افزود: از جمله مهم ترین این پروژه ها برق رسانی به ۶ روستای بدون برق از توابع کنگاور، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، صحنه و ماهیدشت است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این ۲۲۷ پروژه هزینه شده است، گفت: بیشترین پروژه ها در حوزه اصلاح و بهینه و توسعه شکبه های برق روستایی سطح استان؛ اسلام آباد غرب با ۱۳ روستا، بیستون با سه ، پاوه با ۹، ثلاث باباجانی ۱۴، جوانرود ۱۴، دلاهو ۱۳، روانسر ۱۲، سرپل ذهاب ۹، سنقر ۱۰، صحنه ۱۰، قصرشیرین هفت، کنگاور هفت، کوزران ۱۶، گیلانغرب ۲۰، ماهیدشت ۳۲ و هرسین ۱۲ روستا اجرا شده است.

مرادی همچنین از اصلاح و بهینه شبکه فشار ضعیف هوایی و تعویض سیم کابل خود نگهدار نقاط مختلف روستایی تحت پوشش امور برق شمال، جنوب و مرکز کرمانشاه به تعداد ۲۰ روستا خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین یکی از پروژه های شرکت توزیع را برق رسانی به عشایر کوچرو استان در قالب دستگاه های خورشیدی عنوان کرد.

مرادی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹/۸ درصد روستاهای استان کرمانشاه از نعمت برق برخوردار هستند.

با برنامه ریزی ها دقیق دولت سیزدهم امسال برای اولین بار در فصل تابستان خاموشی نداشتیم

وی در ادامه بیان داشت: با برنامه ریزی های بسیار خوب وزارت نیرو و تصمیمات هیات وزیران در دولت سیزدهم برای اولین سال پس از سالها در تابستان بدون یک دقیقه خاموشی را پشت سر گذاشتیم و این با تلاش و همت شبانه روزی صنعت برق و وزارت نیرو و حمایت و پیگیری رئیس جمهور بود تا با موفقیت از پیک بار ۱۴۰۱ عبور کنیم.

مرادی در پایان از همکاری و همراهی مردم استان کرمانشاه در مدیریت مصرف بهینه برق قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات،  نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha