۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84872123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم

گناوه – ایرنا – پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه یکی از مطالبه‌های مردمی در حالی در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید که به دلیل طولانی شدن اجرای آن مردم منطقه نسبت به اتمام این طرح دلسرد شده بودند.

به گزارش ایرنا، طولانی شدن و تکمیل نشدن این پروژه در دولت قبل، مردم این منطقه را به این باور رسانده بود که به سرانجامی نخواهد رسید تا اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم ، مسئولان عزم خود را جزم کردند که هرچه سریع تر این جاده را به پایان برسانند.

تکمیل این پروژه یکی از خواسته های بحق مردم این دیار بود که با همت مسئولان دولت سیزدهم به بهره برداری رسید تا رونق اقتصادی و صنعت گردشگری، کاهش بار ترافیکیر بزرگراه گناوه به برازجان و دیلم، توجه به مقوله پدافند غیرعامل، ایمنی عبور و مرور، کاهش مدت زمان سفر، صرفه جویی در هزینه سوخت و بهبود وضعیت حمل و نقل و بار و مسافر تسهیل کند.

شهرهای گناوه و بندر ریگ با توجه به داشتن تعداد بسیار زیاد تجار و ملوانان که همواره به شغل تجارت و بازرگانی با کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول هستند، دارای بازارهای فروش بزرگی برای کالاهای خارجی با قیمت‌های مناسب هستند که با اتصال این جاده به مرکز شهرستان، گردشگران زیادی را بندر ریگ سوق می‌دهد.

پروژه جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه که در امتداد و اتصال به جاده ساحلی بوشهرِ، شیف به گناوه است، در بهمن ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شد و پس از گذشت نزدیک به ۶ سال تنها یک قطعه آن به طول پنج کیلومتر تکمیل و هشت کیلومتر فاز اول آن بلاتکلیف ماند.

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندرریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم

با افتتاح این پروژه مردم از این اقدام خرسند و خوشحال شدند که در اذهان آنها تا همیشه ماندگار خواهد ماند. 

با احداث این جاده ، فاصله ۲۵ کیلومتری بندر ریگ به بندر گناوه  به ۱۲ کیلومتر کاهش یافت و  علاوه براینکه بار عظیمی از ترافیک بر بزرگراه شهرستان گناوه  را کاهش داد، مسافت بین راهی دو شهر گناوه و ریگ را کوتاه و از ۲۵ کیلومتر به ۱۲ کیلومتر تقلیل یافت.

استاندار بوشهر در این آیین گفت: تحولات و خدماتی که در دوران ۴۳ سال انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور بویژه استان بوشهر اتفاق افتاده باید با دوران ستمشاهی مقایسه کرد و به مردم ازجمله توسط رسانه ها بخوبی تبیین و بازگو شود.

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندرریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم

احمد محمدی زاده بیان کرد: در حالی که استان بوشهر در دوران قبل از انقلاب اسلامی از بزرگراه و راه‌های ارتباطی محروم بود اما به برکت پیروزی انقلاب حداقل نزدیک به ۱۷۰۰ کیلومتر جاده‌های بزرگراهی، دو و چهار خطه و اتوبان در این استان ساخته شده است.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ راه روستایی استان بوشهر آسفالت نبوده است اما  به برکت نظام و انقلاب حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

محمدی زاده اظهارداشت: در سال ۵۷ ، ۱۱ روستای استان بوشهر برق داشتند  که در وضعیت امروزی ۶۲۰ روستایاین استان از نعمت برق بهره مند شده اند.

استانداربوشهر گفت: قبل از انقلاب این استان از ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب بهره منده بود اما امروز حدود ۳۸۰ هزار مترمکعب آشامیدنی برخوردار است.

وی ادامه داد:  تا قبل از انقلاب در استان بوشهر حتی یک سد وجود نداشته است اما امروز حداقل ۶ سد درحال بهره برداری به برکت نظام و دولت های اسلامی ساخته شده است.

اتاندار بوشهر بیان کرد: این درحالی است که قبل از انقلاب نیز پول و درآمدهای نفتی برای کشور وجود داشته است اما صرف زندگی شخصی شاه و  مقامات آن دوران ستمشاهی می شده است.

محمدی زاده افزود:  در ۵۳ سال حکومت پهلوی وضعیت ما این بود که بیان کردم ولی در  ۴۳ پیروزی انقلاب باوجود هشت سال جنگ تحمیلی و سپس شرایط سخت تحریمی، تحول اقتصادی بزرگی در کشور به وقوع پیوسته است.

استانداربوشهر گفت: برابر گزارش آمریکایی‌ها ، وقتی خاندان پهلوی از ایران رفتند دارایی آنها حدود ۲۵ میلیارد دلار در خارج بوده است که یک قلم آن جزیره ای در اسپانیا بوده که ۷۰۰ میلیون دلار خریداری و آن را تملک می کند.

وی گفت: شاه و همسرش در زمان فرار از ایران نزدیک ۴۰۰ چمدان در هواپیما با خود بردند که  شامل اقلام بسیار بزرگی از طلاهات و جواهرات و ساعت های گرانقیمت و تجهیزات با ارزش بود.

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندرریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم

 یکی از کارمندان شاغل در گناوه که روزانه مسیر این جاده طی می کند، گفت: این محور نقشی مهم در کوتاه‌تر کردن مسافت ارتباطی بین شهرهای ریگ و گناوه که از بنادر مهم تجاری و مناطق گردشگری استان بوشهر هستند، ایفا کرده است.

عبدالمهدی شاهین زاده افزود:  طولانی شدن و تکمیل نشدن  این پروژه در دولت قبل مردم این منطقه را ناامید کرد تا اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم، مسئولان عزم خودرا جزم کردند که هرچه سریع تر به پایان برسد.

یکی دیگر از ساکنان بندرریگ گفت: تکمیل این پروژه یکی از خواسته های به حق مردم این دیار بود که خوشبختانه با همت مسئولان دولت سیزدهم  تکمیل و زیربار ترافیک رفت.

حیدر زارعی اظهارداشت: تکمیل این جاده یکی از کارنامه های درخشان دولت سیزدهم برای مردم این مطقه است که تا همیشه یادگار خواهد ماند.

بخشدار بندرریگ گفت: تکمیل جاده ساحلی این بندر به شهرستان گناوه  یکی از مطالبه‌های بحق مردم و از پروژه‌های مهم نیمه تمام و معطل مانده در دولت قبل بود که  در دولت سیزدهم با همت و عزم مسئولان بویژه پیگیری‌های استاندار بوشهر و فرماندار این شهرستان به سرانجام رسید و تکمیل شد.

ضرغام محمدی افزود: عملیات اجرایی قطعه اول این پروژه در سال ۹۴ با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال و بطول پنج کیلومتر آغاز شد و  به اتمام رسید و ادامه آن بعد از طی سه سال مجدد شروع اما بلاتکلیف ماند تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با روی کارآمدن دولت سیزدهم تکمیل شد.

وی بیان کرد: پروژه محور ساحلی بندر ریگ به گناوه در ادامه محور ساحلی بوشهر ، شیف به بندر ریگ است که در سه فاز اجرایی مطالعه شده که فاز اول این محور میدان ورودی بندر ریگ به میدان ورودی شهر گناوه  است که تکمیل و در دهه فجر ۱۴۰۰ باحضور استاندار بوشهر افتتاح شد.

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندرریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان و به مزایای مهم آن اشاره کرد و گفت: کاهش فاصله ۱۲ کیلومتری بین این بندر با گناوه، کم کردن بار ترافیکی در محور بزرگراه گناوه به دشستان و دیلم ، کاهش حوادث رانندگی و شتاب در توسعه و پیشرفت شهر و روستاهای در مسیر این بخش از عمده فواید این پروژه است.

بخشدار ریگ اضافه کرد: فازهای بعدی این محور از روستای گشویی به نوروز آباد گناوه وصل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: جاده ساحلی این بندر به گناوه یکی از مطالبه های عمومی مردم بود و بارها برای تکمیل آن به شورا مراجعه کردند.

غلامرضا راستی افزود: تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم موجب خرسندی و رضایتمندی مردم این منطقه شده است که تا ابد در اذهان آنها ماندگار خواهد ماند.

وی اظهارکرد: با تکمیل این پروژه ، فاصله این بندر به گناوه کوتاهتر شده و از بار ترافیک بزرگراه گناوه به دشتستان کاسته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: با تکمیل جاده ساحلی این بندر به گناوه ، توسعه و عمران و آبادانی این منطقه شتاب بیشتری به خود می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha