از پیشرفت عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی همدان تا آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق

استان ها- ایرنا -خبرنگاران ایرنا روز سه شنبه سوژه‌های متنوعی را دراستان‌ها پیگیری کردند که مهمترین آنها با عناوین"پیشرفت عملیات لوله گذاری گذرگاه طرح آبرسانی همدان،احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، عزم دولت سیزدهم بر تامین سرپناه مردم و آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق " منتشر شده است .

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا، امروز هشتم شهریور همچنین علاوه بر پوشش برنامه های خبری در استان ها، موضوعات مختلفی را دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

هفته نخست شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است، فرصتی مناسب که ایجاب می کند رسانه ها به واکاوی در زمینه نتایح فعالیت ها و برنامه های دولت بپردازند؛ در همین پیوند، خبرنگاران ایرنا در استان ها برای آشنایی مردم، عملکرد یکساله دولت را در حوزه های مختلف پیگیری و منعکس کرده اند که تولیدات آنها  را می توان در پرونده خبری  یکسال با «دولت مردم» دنبال کرد.

یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

از جمله، امروز مرکز ایرنا درهمدان خبری مبنی بر لوله گذاری عملیات اجرایی خط انتقال گذرگاه طرح آبرسانی به همدان خبر داد که با هدف انتقال آب به تصفیه خانه شهید بهشتی اجرا و  تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. محمد ضروری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه خط گذرگاه فرعی طرح آبرسانی همدان به سرعت در حال اجرا است، افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول ۱۶ کیلومتر از ۱۰ روز پیش آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده عملیات لوله گذاری آن به پایان برسد.

وی با بیان اینکه عملیات لوله گذاری این طرح در محدوده شهر جورقان در حال اجراست، اظهار داشت: تاکنون ۱۵ کیلومتر معادل ۹۴ درصد از این خط حفاری شده است.

گروه اخبار استان‌های ایرنا با انتشار گزارشی از آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق پرداخته است و در بخش هایی از آن می خوانیم: تنش‌های روزهای اخیر در عراق به دنبال بیانیه رهبر جریان صدر مبنی بر کناره‌گیری از عرصه سیاسی موجب ناامنی در این کشور شده است و همین امر بسته شدن مرزها و اسکان موقت زائران حسینی در مرزهای خروجی را به دنبال داشته است.

مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از جمله گذرگاه های تردد زائران اربعین حسینی هستند که پیش بینی شده بود که امسال پنج میلیون زائر رهسپار کربلای معلا شوند اما اکنون به دلیل شرایط پیش آمده و حوادث روز گذشته، کشور عراق مرزهای خود را بسته است. همین مسئله مسوولان کشورمان را بر آن داشته است برای حفظ امنیت زائران تا اطلاع ثانوی از ورود افراد به کشور عراق جلوگیری کنند و بنابر اعلام فرماندار مهران هم اکنون مساجد و حسینیه های این شهرستان پذیرای زائران هستند که از مرز مهران وارد کشور شده اند.

به گفته علی عباس شفیعی با هماهنگی جمعیت هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان ( ره )، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های خدمات رسان وسایل مورد نیاز از قبیل پتو، زیرانداز در اختیار زائران قرار گرفته و این خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

از پیشرفت عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی همدان تا آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق

در هفتمین روز از هفته دولت خبرنگاران مراکز استان ها با انتشار گزارش هابه تشریح عملکرد یکساله دولت سیزدهم در این حوزه پرداختند در همین حال مرکز قزوین گزارشی تحت عنوان احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، رهاورد دولت سیزدهم منتشر کرده که در مقدمه آن آمده است: احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین طی یک سال اخیر گواهی بر تحقق وعده های دولت سیزدهم در زمینه حمایت از تولید و پشتیبانی از فعالان این عرصه و تلاش برای حل مشکلات صنعت گران است. در بخشی از این مطلب آمده است : رونق تولید و حمایت از فعالان این بخش از شعارها و وعده های مهم و اساسی رئیس جمهور و دولت سیزدهم به شمار می رود.

با نگاهی به آمارها در این زمینه می توان اذعان کرد شعارهای داده شده در این خصوص طی نخستین سال از فعالیت دولت مردمی سیزدهم تا حد زیادی محقق شده است، احیا و راه اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین گواهی بر این ادعا و نشان دهنده گوشه ای از خدمات و تلاش های دولتمردان در زمینه حمایت از تولید داخلی و رونق این بخش است.

مرکز ایرنا در مشهد در قالب میزگردی با عنوان عزم دولت سیزدهم بر تامین سرپناه مردم/ تکاپو برای تحقق سهم ۴۰۰ هزار واحدی مسکن خراسان رضوی به دستاوردهای یکساله دولت مردمی در این زمینه پرداخته است که در ابتدای گزارش آمده است:سه گام بلند دولت در حوزه راه و شهرسازی خراسان رضوی طی یکسال گذشته را می توان سهم ۴۰۰ هزار واحدی استان از طرح نهضت ملی مسکن، اختصاص قیر رایگان به راهسازی و اعتبارات میلیاردی در سفر هیات دولت به استان برای اتمام اجرای طرحهای نیمه تمام در بخش راه های ارتباطی دانست.

همچنین در بخشی از این مطلب می خوانیم:یکی از مهمترین مشکلات خراسان رضوی در حوزه راه و شهرسازی، کمبود خانه در استان به ویژه برای ساکنان کلانشهر مشهد و همچنین طولانی شدن اجرای طرحهای راهسازی، به علت تخصیص نیافتن مناسب اعتبارات بوده است که این موضوع مورد توجه ویژه دولت سیزدهم قرار گرفت و براین اساس طرحهایی را در دستور کار قرار داد.

در همین حال مرکز مشهد امروز با انتشار میزگرد دیگری با عنوان صحن حرم، مدرسه‌ام/ افزایش ۱.۱ متر مربعی سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی در دولت مردمی در ابتدای آن آورده است: مدرسه، پایه زندگی تربیتی کودکان و مبنای توسعه دانش و پیشرفت جامعه است که امید همه کشورها برای آینده‌ای روشن بدان است و دولت سیزدهم با درک درست از این مهم و توجه به مدرسه‌سازی، در خراسان رضوی، به عنوان خاستگاه مجمع خیرین مدرسه ساز، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است. 

پایداری گاز ۹ شهر و ۴۶۹ روستا؛ ارمغان دولت سیزدهم در خراسان شمالی عنوان گزارشی دیگر از عملکرد یکساله دولت در حوزه گاز رسانی است که مرکز خراسان شمالی آن را منتشر کرده است .

 در بخشی از این گزارش می خوانیم :با وجود اینکه خراسان شمالی از نظر پراکندگی روستایی و سخت گذر بودن راه ها در کشور شناخته شده است، اما تمامی روستاییان و حتی آبادی های کوچک و مناطق و سامانه های عشایری نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

مسوولان دولت سیزدهم در خراسان شمالی به درستی اهمیت این انرژی پاک را درک کرده و فعالیت های گسترده ای درگازرسانی به روستاها و نقاط دور افتاده مرزی انجام دادند.

مرکز کرج گزارشی با عنوان دولت سیزدهم و امید آفرینی در نخبگان منتشر کرده که در مقدمه آن آمده است:کشور عزیزمان سرشار از نخبگانی است که هر یک در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در جهان حرف برای گفتن دارند اما بیشتر این سرمایه های انسانی و علمی تا پیش از دولت سیزدهم مورد غفلت واقع شده و اکنون با اتکا بر توانمندی های آنان کشور دوران جدیدی را تجربه می کند.

مروری کوتاه بر کارنامه دولت سیزدهم در استان فارس عنوان گزارشی مرکز شیراز که در بخشی از آن می خوانیم:استان فارس در دوره یک‌ساله دولت سیزدهم توانست جهش‌های مهمی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، بهداشت و سلامت و حوزه فرهنگی و اجتماعی تجربه کند که احیای واحدهای تولیدی،مصاف با کرونا و تقویت اعتبارات فرهنگی از مهمترین اقدامات در کارنامه دولت بود.

از پیشرفت عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی همدان تا آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق

گروه استان ها با انتشار گزارشی با عنوان از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان تا تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به همدان نوشته است: راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان، تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن، احیای واحدهای راکد و توسعه زیر ساخت‌های عمرانی و بهداشتی، بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر در استان همدان است. 

در همین حال گزارش دیگری تحت عنوان اینجا چراغی روشن است، اهتمام دولت در یزد برای تحقق آرزوی خانه‌دار شدن اقشار محروم منتشر شده که در بخشی ازآن نوشته شده است :صاحب خانه شدن برای محرومان و اقشار نیازمند با توجه به قیمت مسکن به آرزوی دور از دسترسی تبدیل شده است، طرح «مسکن محرومان» دولت سیزده با تعامل نهادهای حمایتی دستیابی به این آرزو را برای جامعه هدف این طرح که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، شتاب می‌بخشد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی از متولیان ساخت مسکن محرومان و نیازمندان کشور هستند که با فعالیت های خود بخشی از مشکلات این قشر را در تامین مسکن حل کرده و در دولت سیزدهم نیز این روند با شتاب بیشتری در حال انجام است.

بیابانی که انسان را هر روز بیشتر به مقابله می‌طلبد گزارشی از سمنان است که در ابتدای آن آمده: نامهربانی با طبیعت با انجام کارهایی مانند از بین بردن پوشش گیاهی، افت آب‌های زیرزمینی، خشک شدن کویر و ادامه خشکسالی‌ها، موجب تشدید بیانزایی در استان سمنان و ایجاد ۱۹ کانون فرسایش بادی شده که اکنون تخصیص اعتبارات در زمینه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی لازمه مقابله با آن است.در ادامه گزارش می خوانیم :نابودی پوشش گیاهی و ازبین رفتن منابع تولید علوفه دام، افزایش روان آب و خطر سیل، شورشدن اراضی، افزایش گرد و غبار، نابودی منابع آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و افزایش بیماری‌های تنفسی،  تنها بخشی از خطرات افزایش بیانزایی است که رفع آن برنامه ریزی، عزم ملی و مشارکت همگانی را می طلبد.

 امروز مرکز ایرنا در یاسوج با انتشار گزارشی با عنوان بهره برداری از کارخانه بازیافت یاسوج؛ تحقق دغدغه ۲۵ ساله نوشته است :پس از سال‌ها چشم انتظاری بالاخره کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج به بهره برداری رسید تا زباله های این شهر که با عنوان طلای کثیف خوانده می شود دیگر تهدیدی برای شهروندان نباشد و زمینه درآمدزایی و رفع معضل های زیست محیطی را فراهم کند. با افزایش جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و رشد مصرف، مواد زائد و زباله ها نیز روز به روز در حال افزایش است و سالیان متمادی بود که نحوه جمع آوری و دفع آن به یکی از چالش های اساسی مدیریت شهری مبدل شده بود.

از پیشرفت عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی همدان تا آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق

در همین حال بهره برداری از اقدامات شاخص یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور عنوان گزارشی دیگر از یاسوج است که در مقدمه آن آمده است :دستاورد های یکسالگی دولت مردمی سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۵ پروژه است که در سفر یک روزه وزیر کشور به این استان تعدادی از طرحهای شاخص مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی شد .

تکمیل پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه ارمغان دولت سیزدهم عنوان گزارشی است که از دفتر گناوه منتشر شده است در بخشی از این گزارش می خوانیم :

پروژه نیمه تمام جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه یکی از مطالبه‌های مردمی در حالی در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید که به دلیل طولانی شدن اجرای آن مردم منطقه نسبت به اتمام این طرح دلسرد شده بودند.طولانی شدن و تکمیل نشدن این پروژه در دولت قبل، مردم این منطقه را به این باور رسانده بود که به سرانجامی نخواهد رسید تا اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم ، مسئولان عزم خود را جزم کردند که هرچه سریع تر این جاده را به پایان برسانند.

امروز گزارشی دیگربا عنوان دولت سیزدهم و رشد امیدآفرین شاخص‌های توسعه در تربت‌ حیدریه برروی خروجی رفته که در ابتدای آن آمده است:روی کار آمدن دولت سیزدهم، امید به رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش داد و در این بین مردم تربت حیدریه در خراسان رضوی این روزها از زبان مسوولان آمارهای جدیدی از روند توسعه، افتتاح یا تکمیل طرحها می‌شنوند؛ گویی شاخص‌های تحول منطقه رنگ و بوی امیدواری را جلوه دیگری بخشیده است.

مرکز لرستان امروز با انتشار گزارشی با عنوان مردم ، رسانه‌ها و مسوولان، سه تکه پازل توسعه شهری خرم‌آباد در بخشی از گزارش نوشته است:شهر ۴۰۰ هزار نفری خرم‌آباد مرکز لرستان با داشتن جاذبه های بسیار زیبای طبیعی و تاریخی ، بدلایل مختلف ، فرصت‌های توسعه شهری را در گذشته از دست داده و به گواه مردم، کارشناسان و مسوولان از لحاظ خدمات شهری نیازمند توجه بیشتری است.

توسعه ورزش همگانی، راهکار جلوگیری از سونامی کم‌تحرکی بانوان گلستان عنوان گزارشی که به رواج بیشتر ورزش همگانی راهکار جلوگیری و پیشگیری از سونامی کم تحرکی بانوان گلستان است که تدابیر مسوولان برای توسعه و ترویج این ورزش‎ها پرداخته شده است.

فیلم های برگزیده

فیلم؛ رتبه بندی معلمان وعده صادق دولت سیزدهم

فیلم؛ آثار تاریخی جاده ابریشم البرز ثبت جهانی می‌شوند

فیلم/ گام‌های دولت سیزدهم برای توسعه استان فارس به روایت استاندار

فیلم/استاندار بوشهر: چرا باید در استان بوشهر بیش از ۱۰ سال برای ساخت یک آب شیرین کن معطل باشیم

فیلم| طرح گردشگری «آشوراده» مجوز گرفت/ آب منطقه‌ای تا پایان آبان حق‌آبه سد «وشمگیر» را لحاظ کند

فیلم/ افتتاح طرح های عمرانی کاشان در هفته دولت

اگر پتروشیمی بهبهان احداث شود...

فیلم؛ افتتاح ۴۳ پروژه‌ در کرج طی هفته دولت

از پیشرفت عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی همدان تا آخرین خبرها از وضعیت گذرگاه‌های مرزی با عراق

گزیده ای از رخدادهای استانی

تامین آب شرب همدان در وضعیت باثباتی قرار گرفته است

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان گفت: با انسجام و اقدام جهادی مجموعه مدیریتی استان و مساعدت های وزیر نیرو و حمایت‌های جدی رییس جمهور، بحران کم‌آبی در شهر همدان مدیریت شد به گونه ای که تامین آب شرب مصرفی مردم شهر در وضعیت باثباتی قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب همدان از مجموع ۷۳ حلقه چاهی که در اختیار آب و فاضلاب استان قرار دارد، تامین می‌شود؛ اما با توجه به استفاده طولانی مدت از این چاه‌ها در سالیان متمادی، عدم رسوب‌گیری و مستهلک شدن پمپ‌های آن‌ها، ضرورت دارد که رسوب‌گیری و تعمیر و بازسازی پمپ‌ها انجام شود.

صادرات کالا از گمرک جلفا ۱۴۱ درصد افزایش یافت

محمد خلیلی مدیرکل گمرک جلفا از صادرات ۱۱۹هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶ میلیون دلار از طریق این گمرک در پنج ماهه سال جاری خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۷ و ۱۴۱ درصد افزایش داشته است. عمده کالاهای صادراتی را فرآورده های نفتی، محصولات ساختمانی و خشکبار عنوان کرد که به کشورهای ترکیه ، عراق، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان ممتاز دیگر دانشگاه‌ها

رضامراد صحرایی رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد که دانشجویان ممتاز سال آخر دانشگاه‌های سطح یک را انتخاب کرده و پس از گزینش و آموزش، آنان را یک سال بعد وارد آموزش و پرورش کند. وی از اجرای طرح کاهش زمان آموزش دوره کارشناسی به سه سال خبر داد و گفت: هدف این طرح کاهش زمان تحصیل است و در محتوا و کمیت تغییری ایجاد نمی‌شود ،چرا که دانشجویان ما شبانه روزی هستند و در همه ایام در خدمت آموزش و پرورش و مستخدم دولت هستند.

۸۰ درصد کدهای تعرفه‌ای تجارت با اوراسیا صفر می شود

علیرضا پیمان پاک در نشست با مدیران شرکت‌های بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات پس از این همانند LC در جهت گشایش اعتبار اسنادی عمل خواهد کرد، به تجار اطمینان داد: که این صندوق مکلف شده با امضاء قرارداد با صندوق‌های متناظر خود در همه کشورهای هدف، صادرات را تضمین کند.

وی افزود: در بحث مشارکت‌های صنعتی در حوزه لوازم خانگی نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار مشارکت مالی با طرف روسی در حال انجام است که برندهای معتبر ایرانی جایگزین برندهای اروپایی شود.

۱۳ کشته و ۱۱ مصدوم در تصادف جاده شوشتر

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخورد مینی بوس و کامیون در جاده شوشتر - گاومیش آباد به سمت پل کابلی در بامداد روز سه‌شنبه ۱۳ کشته و ۱۱ مصدوم بر جا گذاشت.

شرایط برای بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی فراهم است

محمد حیدری رییس ستاد مدیریت و سامان‌دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: شرایط برای بازگشت زائران به کشور فراهم است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای ورود زائران ایرانی و همچنین عراقی‌ها از مرز خسروی به داخل کشورمان وجود ندارد.ما منعی برای ورود زائران از مرز خسروی نداریم و شب گذشته تعداد ۱۰۰ نفر از زائران از مرز خسروی وارد کشورمان شده و اسکان داده شدند.

۹ هزار کلاس درس جدید در کشور افتتاح می‌شود

مهراله رخشانی‌مهر  معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۹هزار کلاس درس در یک‌هزار و ۶۰۰مدرسه افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.وی افزود: از این تعداد، نیمی از مدارس آماده بهره‌برداری با  مشارکت خیران احداث شده است و میزان اعتبار هزینه شده برای احداث این مدارس ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

امروز همه مولفه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور روند صعودی دارد

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز همه مولفه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور روند صعودی دارد و در مسیر اعتلایی قرار داشته که به معنی موفقیت یک ملت ولایی در سایه سار فرهنگ ایثار و شهادت است. وی افزود: امروز قدرت آمریکا به رغم توان اقتصادی و نظامی قابل اعمال نبوده و فاقد تاثیر می باشد و به شدت کاهش پیدا کرده است و تمامی موسسات مطالعات راهبری این کشور و غرب این گفته را تایید می کنند.

نخستین موزه بین‌المللی تشریفات کشور در یزد افتتاح شد

نخستین موزه بین‌المللی تشریفات شهرداریها و دستگاههای دولتی کشور روز سه‌شنبه با حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری و تعدادی از مسوولان استان در شهرداری یزد افتتاح شد.

مرز تمرچین برای فعالیت‌های تجاری با اقلیم کردستان باز است

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به انجام مبادلات تجاری مرزی با اقلیم کردستان عراق گقت: مرز تمرچین با هدف انجام فعالیت‌های تجاری با شمال عراق باز است.وی اظهار کرد: در این مرز تنها مبادلات تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق بدون وقفه در حال انجام است و تردد مسافر نیز به صورت محدود به همین حوزه انجام می‌شود.

 آرامش و اقتدار کنونی کشور مرهون حماسه و ایثار شهدا است

  سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: آرامش و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون و مدیون حماسه‌ و ایثار شهدا و فداکاری خانواده معظم آنها است.وی در یادواره شهدای کارمند شهرستان اسدآباد که همزمان با هفتمین روز از هفته دولت برگزار شد، افزود: شهدا جان خود به عنوان عزیزترین دارایی را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فدا کردند تا امروز شاهد اقتدار و عظمت کشور و آرامش و رفاه مردم باشیم.

۱۳۲ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور حدنگاری شده است

حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۳۲ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور حدنگاری و قرارگاه ملی صدور اسناد نیز تشکیل شده است.

وی در حاشیه جلسه شورای قضائی لرستان جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع مساحت ۱۶۴ میلیون هکتاری کل کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند که ‬تاکنون ۱۳۲ میلیون هکتار از این سطح، صاحب اسناد حدنگاری و کاداستر شده اند.

ایران در تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری به مرز خودکفایی رسید

 فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و در حال حاضر ۹۵ درصد لوازم و تجهیزات در داخل تولید می‌شود.وی در نشست شورای مدیران و هفدهمین جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان خراسان جنوبی افزود: در سال‌های گذشته چند قلم تجهیزات وارد می‌شد که با همکاری تولیدکنندگان داخلی در حال رسیدن به خودکفایی هستیم.

رای دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده حادثه متروپل آبادان صادر شد

دادگاه کیفری ۲ استان خوزستان، رای خود را در خصوص متهمان پرونده حادثه متروپل آبادان صادر کرد.مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده متروپل آبادان گفت: از روز وقوع حادثه متروپل تاکنون که حدود سه ماه و هشت روز می‌گذرد، پیرو تاکید رییس قوه قضاییه درمورد اینکه فرآیند رسیدگی و اتخاذ تصممیم در مورد این پرونده با سرعت دقت و صحت صورت پذیرد، به پرونده رسیدگی شد.

زایران ایرانی در عراق برای برگشت پایانه مرزی خود را اعلام کنند

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: زایران ایرانی که در عراق به سر می‌برند هنگام بازگشت، پایانه مرزی ورود به کشور را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اعلام کنند.وی بیان کرد: زایران پس از به پایان رسیدن زیارت در خاک عراق و پیش از حرکت به سمت مرز، به منظور تامین ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر مانند اتوبوس، مینی بوس، ون و ... نام مرز ورودی خود را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha