سفر فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان به ایران

تهران - ایرنا - ارتشبد خلبان «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان به دعوت فرمانده نیروهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دیدار با دیگر مقام‌های بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی، روز سه شنبه به تهران سفر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این سفر بنا بر دعوت امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است . امیر سرتیپ خلبان واحدی اسفند ماه سال گذشته به پاکستان سفر کرده بود.

این مقام نظامی پاکستان در سفر سه روزه به تهران، قرار است علاوه بر دیدار با فرمانده نهاجا با سایر مقامات ارشد نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. 

بازدید از برخی مراکز نیروی هوایی ارتش و مراکز آموزشی و مطالعاتی ایران از دیگر برنامه‌های فرمانده نیروی هوایی پاکستان در طول سفر رسمی خود خواهد بود. 

این سفر ، کمتر از ۲ ماه از سفر مهم رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. ژنرال «ندیم رضا» اوایل تیرماه امسال طی سفر ۴ روزه به ایران  با مقام‌های ارشد نظامی ایران نیز آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد. 

هشتم اسفند ماه گذشته امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی ۴ روزه به پاکستان انجام داد. 

گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران و پاکستان همزمان با بهبود امنیت مرزهای مشترک به عنوان یک مطالبه جدی و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از کشور همسایه شرقی، تحولی قابل توجه است که در طول چند سال اخیر در دستور کار دو کشور قرار گرفته و این همکاری‌ها با رفت و آمد متقابل مسوولان نظامی دو کشور ، بروز رسانی شده و راهکارهای تازه‌ای برای تقویت آن مطرح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha