اندیشه شهید بهشتی در عصر اندیشه

تهران- ایرنا- آخرین شماره عصر اندیشه در ۱۵۴ صفحه با آثار و گفتارهایی از علی ذوعلم، محمدرضا تاجیک، سیدجواد ورعی، سیدجواد حسینی، محسن اسماعیلی، رابرت کوهین و ... منتشر شد. پرونده اصلی این شماره از عصر اندیشه به شهید بهشتی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، سرمقاله عصر اندیشه شماره ۲۹  با عنوان قحطی ایدئولوگ‌های میانی توسط روح‌الامین سعیدی سردبیر مجله نوشته شده‌است. در بخش بعدی این شماره از مجله عصر اندیشه یک تحلیل از محمدرضا کائینی درباره یک توئیت محمدعلی ابطحی و یک تحلیل از حجت الاسلام داود مهدوی‌زادگان درباره یک یادداشت احمد زیدآبادی نوشته شده‌است.

در ادامه گزارشی از نشست نقد و بررسی کتاب مدارس فکری نجف و نسبت آن با اندیشه انقلاب اسلامی که در آذرماه ۱۴۰۰ به همت مرکز اندیشه‌ای-رسانه‌ای شعوبا و مرکز تخصصی حوزه مشکات برگزار شده‌، منتشر شده‌است. در این نشست عبدالوهاب فراتی به ارائه گزارشی از کتاب خود پرداخته است.

در بخش تک‌نگاری‌های مجله اسحاق سلطانی پژوهشگر فلسفه سیاسی، جعفر علیان نژاد دانش‌آموخته علوم سیاسی، سیدمحمدمهدی غمامی مدیر اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادیق(ع)، فاطمه ترکاشوند روزنامه‌نگار، عبدالله عمادی دانش آموخته حوزه علمیه قم و دکترای اخلاق از دانشگاه تهران و سعید مبشر شاعر و دانشجوی فلسفه  مطالبی دارند.

در بخش اندیشه با حجت‌الاسلام علی ذوعلم عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام سیدجواد ورعی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، محمدرضا تاجیک استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، سید جواد حسینی عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی سیاسی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام مصاحبه شده‌است و همچنین یادداشت‌هایی از محسن اسماعیلی، محمد رحمانی، حامد نیکونهاد، سید محمدمهدی غمامی درج شده‌است.

در بخش معاش این شماره از مجله عصر اندیشه با آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری، حسین عبده تبریزی بنیانگذار بانک اقتصاد نوین، علی‌اشرف افخمی رئیس سابق بانک صنعت و معدن مصاحبه شده است و همچنین علی رهجو کارشناس اقتصادی در این بخش یادداشتی نوشته است.

در بخش مدینه با سیدبسیر حسینی دکترای فرهنگ و ارتباطات، عضو هیات علمی دانشگاه صداو سیما و اشکان خطیبی بازیگر و کارگردان مصاحبه شده‌است. همچنین یادداشت‌هایی از تقی آزاد ارمکی، زهرا محسنی‌فرد و مصطفی غفاری چاپ شده‌است.

در بخش علم با رابرت کوهین نظریه‌پرداز نهادگرایی نولیبرال و کیهان برزگر مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو شده‌است و همچنین در این بخش یادداشت‌هایی از سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، روح‌الامین سعیدی، رضا سیمبر و سیدنادر نوربخش چاپ شده‌است.

در بخش کتاب‌سرای اندیشه یادداشتی از محمدصادق علیزاده، گفت‌وگو با هدایت‌الله بهبودی نویسنده کتاب رضانام تا رضاخان، یادداشت‌هایی از پونه فضائلی و آزاده جهان‌احمدی و محمدعلی یزدان‌یار درج شده‌است. گفت‌وگویی با سیدهادی طباطبایی پژوهشگر دین و نویسنده کتاب حدیث نواندیشان دینی نیز در این بخش است.

در ادامه چهار کتاب حدیث نواندیشان دینی نوشته سیدهادی طباطبایی، کار من بود نوشته محمد رحمانی، بازگشت خدا از تبعید نوشته روح‌الامین سعیدی و نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی نوشته سیدجواد ورعی معرفی شده‌است.

در شماره ۲۹ مجله عصر اندیشه محمدمهدی دانی صاحب امتیازی و مدیر مسئول، روح‌المین سعیدی سردبیر، سیدمرتضی مفیدنژاد دبیر تحریریه، ابراهیم محسنی آهویی معاون خارجی سردبیر، جعفر درونه رئیس شورای مشاوران و سعیداحمد دستجردی مدیر داخلی بود.

نسخه مکتوب عصر اندیشه ۲۹ را می‌توانید از کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های منتخب تهران و شهرستان‌ها و نسخه الکترونیک آن را می‌توانید از درگاه‌هایی چون کتاب‌راه، جار، طاقچه، فیدیبو و مگیران تهیه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha