از افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از ۸ سال تا بهره برداری طرح های گازرسانی در استان تهران

شهرری- ایرنا- همزمان با آخرین روز از هفته دولت با حضور میدانی فرمانداران و شماری ازمسئولین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و زیر ساختی شهرهای استان تهران انجام شد.

به گزارش ایرنا، اجرای پروژه های عمرانی، اجرا و تکمیل طرح های زیرساختی، توسعه شهرک های صنعتی با ایجاد اشتغال مورد نیاز، تقویت بخش کشاورزی، افتتاح طرح های مختلف فرهنگی و درمانی از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت در استان تهران افتتاح و در کارنامه درخشان دولت مردمی آیت الله رییسی قرار گرفت.   

افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از هشت سال از جمله طرح های افتتاح شده در آخرین روز ار هفته دولت سال ۱۴۰۱ است که با اعتبار ۶ میلیارد تومان در شهرستان پردیس انجام شد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه  در هشت سال گذشته هیچ پروژه هواشناسی افتتاح نشده می گوید: در راستای توسعه ایستگاه‌های هوا شناسی شرق استان تهران، مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران پروژه ایستگاه هوا شناسی خودکار شهر پردیس با حضور عباس جوهری معاون  سیاسی – اجتماعی استاندار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

 مجتبی جلالی در حاشیه افتتاح ایستگاه هوا شناسی پردیس به خبرنگاران گفت: ایستگاه اقلیم شناسی شهر پردیس تمام داده های هوا شناسی و هفت پارامتر اصلی هوا شناسی را اندازه گیری می کند، این ایستگاه قابلیت اندازه گیری باران و دما دارد و از امروز وارد سامانه جهانی ایستگاه‌های هوا شناسی شده و اطلاعات مخابره می شود.

وی درباره ۱۵ ایستگاه هوا شناسی توضیح داد: چهار ایستگاه اقلیم  شناسی و ۱۱ ایستگاه باران سنجی با تخصیص اعتبار و به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

جلالی ادامه داد: دو ایستگاه اقلیم شناسی در تهران، یک ایستگاه در پردیس و یک ایستگاه در اوشان، فشم و میگون راه اندازی شدند و از ۱۱ ایستگاه باران سنجی ۶ ایستگاه در فیروز کوه، سه ایستگاه در دماوند و سایر ایستگاه ها در لواسانات  راه اندازی شدند که به محض راه اندازی سامانه هشدار سیل تمامی  ایستگاه ها به سامانه متصل خواهند شد.

از افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از ۸ سال تا بهره برداری طرح های گازرسانی در استان تهران

طرح گاز رسانی به گلخانه‌های شهرستان پیشوا

 طرح گاز رسانی به گلخانه‌های شهرستان پیشوا از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان افتتاح شد

این طرح که در روستاهای معین آباد و قلعه سین از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا اجرا شده، بخش مهمی از نیاز کشاورزان و گلخانه‌داران به گاز برای ایجاد گرمایش در فصول سرد سال  را برطرف می‌ کند.

به گفته فرماندار پیشوا این طرح از ۱۵ هزار متر لوله گذاری برخوردار است که از این میزان ۱۳ هزار متر مربوط به طول شبکه و ۲ هزار متر مربوط به خطوط تغذیه است که با یک ایستگاه T.B.S  گاز را به مناطق مختلف ارسال می‌کند.

ابراهیم تاجیک‌نوری هزینه اجرای این طرح را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: گازرسانی به گلخانه‌های پیشوا، هزینه‌های تولید را کاهش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار فراهم می‌کند

از افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از ۸ سال تا بهره برداری طرح های گازرسانی در استان تهران

مرکز نگهداری از معلولین در شهرستان پیشوا افتتاح شد

رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا گفت: خانه کوچک معلولین دختران و پسران شهرستان پیشوا، جزو نخستین مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولین ذهنی خفیف بالای ۱۴ سال است که به صورت مجزا و در دو مرکز از دختران و پسران معلول با ظرفیت هر کدام ۱۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نجمه اسماعیلی افزود: در گذشته همه معلولان بدون ارزیابی و با درجه معلولیت بالا و یا خفیف، در مراکز نگهداری مورد مراقبت قرار می‌گرفتند که این امر باعث می‌شد تا افرادی که از معلولیت کمتری برخوردار بودند، با آسیب مواجه شوند از این رو، حرکت بهزیستی به سمت ایجاد خانه‌های کوچک سوق پیدا کرد تا این افراد به صورت مجزا تحت مراقبت قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در این مراکز از نظر مراقبتی، بهداشتی و آموزشی امکانات ویژه‌ای در اختیار معلولان قرار می‌گیرد تا شرایط برای زندگی مناسب برای آنان فراهم شود.

اسماعیلی با بیان این که این مراکز توسط بخش خصوصی ایجاد شده افزود: تا پیش از این، ۱۶ مرکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی خدمات ویژه را به جامعه هدف سازمان بهزیستی ارائه می‌کرد که با بهره‌برداری از این دو طرح، تعداد مراکز غیر دولتی شهرستان پیشوا به ۱۸ مرکز افزایش یافت.

رئیس بهزیستی پیشوا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر در حوزه توانبخشی و حمایتی، زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و معلولان تحت پوشش بهزیستی پیشوا قرار دارند.

از افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از ۸ سال تا بهره برداری طرح های گازرسانی در استان تهران

پروژه آب رسانی در مناطق روستایی جنوب شرقی استان تهران

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت :مراسم افتتاحییه و کلنگ زنی ۱۹ پروژه آب رسانی با حضور مسئولین و درآستانه ایام بزرگداشت شهدای هفته دولت در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار می شود.

 حمید رضا نامداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد : مطابق هماهنگی و پیگیری‌های انجام‌شده در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت و پیشوا تعداد ۹پروژه آب‌رسانی باارزش اعتباری ۵۸۲ هزار میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰طرح آب‌رسانی با صرف هزینه ۹۸۴ هزار میلیون ریال آغاز و کلنگ زنی می‌شوند.

به گفته وی  در شهرستان ورامین همزمان با افتتاح دو مخزن زمینی در روستاهای ریحان‌آباد و محمدآباد عربها و خط انتقال ۲ و نیم کیلومتری سلمان آباد، عملیات اجرایی دو طرح آب‌رسانی شامل ساخت دو مخزن دیگر در دو روستای خاوه و قلعه بلند آغاز و کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران با اشاره به پروژه‌های آب‌رسانی شهرستان پاکدشت، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی چهار پروژه آب‌رسانی در پاکدشت در روز پنج‌شنبه ۱۰شهریورماه سال جاری آغاز و مخزن ۱۵۰۰ مترمکعبی شهدای چنگی و سه حلقه چاه بااعتبار دویست و پنجاه‌هزار میلیون ریال افتتاح و راه‌اندازی می‌شوند.

حمید رضا نامداری خاطر نشان کرد : در شهرستان پیشوا نیز چهار طرح آب‌رسانی باارزش اعتباری ۶۴۰۰۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی و چهار پروژه شامل حفر و تجهیز چاه شماره ۲ جلیل‌آباد و چاه شماره ۳ قلعه سین و اتاقک کلر و برق چاه قشلاق یوسف رضا و خطوط انتقال و جمع‌آوری به طول دو کیلومتر با صرف ۱۴۷۰۰۰میلیون ریال افتتاح می‌شوند.

از افتتاح ۱۵ ایستگاه هواشناسی بعد از ۸ سال تا بهره برداری طرح های گازرسانی در استان تهران

افتتاح ۹ طرح عمرانی در پاکدشت

همزمان با آخرین روز از هفته دولت ۷ طرح عمرانی و  خدماتی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۷۴ میلیارد ریال در مناطق مختلف روستایی بخش مرکزی پاکدشت افتتاح گردید تا زمینه خدمت‌رسانی به روستانشینان فراهم شود.

سعید فکری بخشدار مرکزی پاکدشت با بیان این که دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم، روستایی و کمترتوسعه یافته دارد اظهار داشت: طرح‌های هفته دولت بخش مرکزی پاکدشت شامل پایش تصویری روستای عبدل‌آباد پایین با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، روشنایی معابر و پایش تصویری روستای کلین با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال، روشنایی معابر روستای عبدل‌آباد بالا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال، آسفالت معابر روستای کلین با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال، آسفالت معابر روستای قرمز تپه با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت روستای سیاه چشمه با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز دیگر افتتاحیه‌های امروز در بخش شریف‌آباد بود.

دوم تا هشتم شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha