۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84873703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 معاون استاندار اصفهان: برپایی موکب های اربعین کار دولت نیست

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برپایی موکب های اربعین باید توسط مردم اداره شود و نباید در این زمینه توقعی از دولت و حاکمیت داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان در استانداری اصفهان افزود: اربعین یک همایش مردمی است و قرار نیست که امکانات این همایش از طریق دولتی تامین شود، البته توزیع برخی از اقلام از جمله دارو و آرد در انحصار دولت است اما بهای این اقلام هم باید توسط برگزار کنندگان موکب اربعین پرداخت شود اما حاکمیت دینی هم هر چه در توان دارد به این حرکت و کمک‌های مردمی اضافه می‌کند اما نباید بعنوان وظیفه حاکمیت محسوب شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: حاکمیت دینی بر اساس اعتقادات مسوولان همواره در صحنه برگزاری همایش اربعین حاضر می‌شود و در این راستا به همه فرمانداران در استان ابلاغ شده است که در صورتی دستگاه‌های اجرایی، خودرو، تانکر و کولری دارند که می تواند برای یکماه در اختیار موکب‌ها قرار دهد بلامانع است اما مساله اداره موکب باید توسط مردم برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: بعنوان دولت خدمات عام المنفعه را به موکب ها ارائه می دهیم و در این زمینه تسهیلگری می‌کنیم اما بعضی از این موارد نباید بعنوان تکلیف دولت محسوب شود و انجام آن خوب و مطلوب است اما نباید بعنوان وظیفه و تکلیف محسوب شود.

جان نثاری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و برگزاری موکب های اربعین تا امروز هم توسط مردم برگزار شده است و با توجه به بودجه‌های دولتی امکان اینکه صفر تا صد خدمات رسانی به پنج میلیون زائر را بر عهده بگیریم، وجود ندارد.

وی افزود:مراسم اربعین هر ساله با حضور بیشتر مردم برگزار خواهد شد و بر اساس پیش بینی‌ها تا چند سال آینده ۲۰ میلیون نفر در این همایش بزرگ شرکت خواهند کرد که بطور حتم باید برنامه ریزی‌های این مراسم توسط مردم انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: استانداردهای لازم برای ارائه مجوز به موکب ها باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها، در اختیار داشتن  کارکنان بهداشتی و درمانی، روحانی جزو استاندارد های برپایی موکب ها محسوب می شود که باید در اختیار داشته باشند تا مجوز برپایی موکب به آنها ارائه شود تا خروجی مثبتی بهمراه داشته باشد.

جان نثاری ادامه داد: وجود روحانی و پزشک در موکب ها ضرورت دارد و باید در این زمینه تدابیری توسط حاکمیت برای امسال و سال آینده اندیشیده شود و در صورتی که موکبی توان ارائه اینگونه خدمات استاندارد را ندارد دلیلی بر استقرار و راه اندازی آنها وجود ندارد.  

وی بیان کرد: امسال در این شرایط اقتصادی باید بطور ویژه و در حد توان به موکب‌ها کمک کنیم تا خدشه ای به این حرکت عظیم مردمی وارد نشود اما افق ما برگزاری مردمی مراسم اربعین است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: ستاد اربعین به هیچ وجه نباید به سمت دولتی شدن حرکت کند و باید بصورت مردمی اداره شود اما هر امکانی که در اختیار حاکمیت و دولت قرار دارد در اختیار اربعین قرار خواهد گرفت.   

وی اضافه کرد: در صورتی که تعداد زائران افزایش پیدا کرد و نیاز به استفاده از اتوبوس های فولاد مبارکه هم وجود داشت باید چند روز به کارمندان این شرکت با تاکسی خدمات رسانی کنیم تا زائران معطل نشوند.  

جان نثاری افزود: ما موظف به تامین تسهیلات زائران اربعین هستیم اما پرداخت قیمت تسهیلات نباید جزو تکالیف حاکمیت محسوب شود.    

به گزارش ایرنا جلسه ستاد اربعین استان در استانداری اصفهان روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و مدیران دیگر دستگاههای مسوول در این ستاد در استانداری اصفهان برگزار شد.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha