۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84876299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یامامورا نقش مهمی در تشرف ژاپنی‌ها به اسلام داشت

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84876299
یامامورا نقش مهمی در تشرف ژاپنی‌ها به اسلام داشت

تهران- ایرنا- یکی از شاگردان کونیکو یامامورا گفت: این مبلغ دینی از حیث معرفی دین اسلام و محبت الله به ژاپنی‌ها نقش مهمی داشت و اگر او نبود، نمی تواستیم با دین اسلام آشنا شویم.

تاکایوکی آبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بعد از گرویدن به اسلام، نام کاظم را برای خود انتخاب کردم، بیان کرد: مامورا «سبا بابایی» به عنوان معلم، مسائل فقهی را طی چند سال به من آموزش داد. در واقع من و همسرم جزو فرزندان معنوی او بودیم.

وی با بیان اینکه دارای مدرک کارشناسی کلام اسلامی است و اکنون در قم مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت آموزش است، افزود: مامورا در مورد واقعه عاشورا برای من توضیح داد و از من درخواست درس های عاشورای حسینی را به زبان ژاپنی ترجمه کنم که من نیز پذیرفتم. امیدورام در آینده افراد بسیاری در ژاپن از این کتاب بهره ببرند.

آبه با تاکید بر این که از مادر معنوی خود خاطرات خوبی در ذهن دارم، گفت: روز فوت مامورا چشم من به پرده خانه افتاد که او برای ما دوخته بود و خاطراتم در مورد محبت ها و آموزش هایی که در زمینه دین اسلام به من داده بود، در ذهنم تداعی شد.  

خدا هر لحظه با نشان دادن راه‌های پرفایده به مامورا، او را در میان محسنین قرار داد. 

یامامورا نقش مهمی در تشرف ژاپنی‌ها به اسلام داشت

با خواندن سوره حمد به آرامش رسیدم 

شاگرد کونیکو یامامورا در پاسخ به این پرسش که چگونه با دین اسلام آشنا شده، توضیح داد: در زندگی خود با مشکل روحی و مالی مواجه شدم و از طریق خواندن سوره حمد توانستم به آرامش قلبی برسم و به دین اسلام مشرف شوم. مشکلات روحی و روانی در جامعه غربی و ژاپن گسترش یافته و من معنای زندگی خود را گم کرده بودم و امیدی به زندگی نداشتم. تلاوت قرآن کریم را با خواندن سوره حمد آغاز کردم و از این طریق توانستم دل خودم را احیا کنم.

وی با بیان اینکه پس از گرویدن به دین اسلام یک کتاب در مورد شیعه و سنی خواندم و بعد تصمیم گرفتم شیعه شوم، خاطرنشان کرد: مدتی قبل که به ژاپن سفر کردم با یک نفر در آنجا دوست شدم و از نظر بینش به دین اسلام به او کمک کردم و در مورد  خداشناسی، امامت، معاد و تفاوت بین شیعه و سنتی برای او توضیح دادم.

آبه در خصوص مردم ایران نیز گفت: مردم ایران بسیار مهربان، دلسوز و به مسائل انسانی بیشتر اهمیت می دهند که ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.

شاگرد کونیکو یامامورا در پاسخ به این پرسش که خانواده شما مخالفتی با تشرفتان به دین اسلام نداشتند، توضیح داد: خانواده من به خاطر اینکه حال من از لحاظ روحی خوب شده با تشرفم به دین اسلام مشکلی ندارند. چهره شاد مرا که می بینند، خوشحال می شوند.

به گزارش ایرنا، کونیکو یامامورا پس از ازدواج نام خود را به (سبا بابایی) تغییر داد. او مادر شهید محمد بابایی یگانه مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است، فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های فراوانی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

حاجیه خانم سبا بابایی، ظهر جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ به دیدار معبود شتافت.

یامامورا نقش مهمی در تشرف ژاپنی‌ها به اسلام داشت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha