۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84876678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناباد از کم‌توجهی دانشگاهها به فعالیتهای دانش‌بنیان انتقاد کرد

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد از کم‌توجهی برخی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان نسبت به فعالیتهای دانش‌بنیان انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران نسبت به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: با وجود تاکیدات بسیار در جلسات مکرر شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسه‌های مشابه بر لزوم افزایش ارتباط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با صنعت و کارآفرینی و انجام فعالیتهای دانش‌بنیان، این مراکز یا توجهی نمی‌کنند و یا نتایج فعالیتهایشان در این حوزه ملموس نیست.

وی ادامه داد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید به جای توجه صرف به مسائل تئوری و آموزشی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه بیشتر سهیم باشند و عنایت به مسایل دانش‌بنیان موجب می شود که فعالیتهای علمی و آموزشی دانشگاهی بیشتر متناسب با نیاز جامعه انجام و نتایج آنها کاربردی‌تر شود.

امام جمعه گناباد گفت: تنها آموزشهای تئوری و مدرک‌گرایی در فعالیتهای آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزشی کارآیی لازم را نداشته و موجب افزایش دانش‌آموختگان بیکار دانشگاهی نمی‌شود ولی اگر آموزشهای این مراکز هدف‌گرا و منطبق با رویکرد دانش بنیان باشد و ارتباط آنها با بخش صنعت افزایش یابد، دانش‌آموختگان دانشگاهی هم به توانایی‌های بهتری در عرصه اشتغال و کارآفرینی دست می یابند.

حجت الاسلام صادقی نسب گفت: یکی از مسایل مهم در ارتقای مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه و جلوگیری از تعطیلی مراکز آموزش عالی توجه بیشتر آنها به فعالیتهای تحقیقاتی دانش‌بنیان و متناسب با نیازهای جامعه است.

وی اضافه کرد: توجه ناکافی به فعالیتهای دانش بنیان و تحقیقاتی زیبنده ظرفیتهای غنی علمی و فرهنگی گناباد نیست و باید با عزم همگانی همه بخشها شاهد توسعه کیفی فعالیتهای مزبور باشیم.

فرماندار گناباد هم با انتقاد از حضور نیافتن برخی از روسای دانشگاهها در جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی گفت: اگر در گذشته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بیشتر دانش‌محور و پژوهش محور بودند امروز مساله محوری و بسترسازی برای کارآفرینی و اشتغال به عنوان ملاک یک دانشگاه موفق ارزیابی می شود  و این مساله تنها با افزایش توجه آنها به فعالیتهای دانش‌بنیان و ارتباط با صنعت محقق می‌شود.

رضا نصیری خواستار ایجاد پردیس مشترک بین مرکز رشد و فناوری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و دانش بنیان و اطلاع رسانی موثر فعالیتها و نتایج کاربردی آنها از طریق رسانه های ارتباط جمعی شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha