۲ موکب سلامت تامین اجتماعی در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی شد

اهواز - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:۲ موکب سلامت تامین اجتماعی به منظور ارایه خدمات درمانی ، پزشکی و بهداشتی به زایران اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه راه‌اندازی شد.

دکتر امیرحسین بنی احمد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این موکب‌ها به همه زایران ایرانی و اتباع خارجی که از این ۲ مرزبین المللی به کربلای معلا مشرف می شوند و سپس به کشور بازمی گردند به صورت شبانه روزی خدمات رایگان ارایه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این ۲ موکب سلامت به صورت رسمی از ۱۷ شهریور تا اول مهر فعال خواهند بود گفت: در این ۲ موکب جزوه‌های بهداشتی، محافظت بدن در برابر گرمازدگی ، آموزش پیشگیری از کرونا توزیع خواهد شد زایران با عمل به این توصیه ها ، سفربدون خطری داشته باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: برای هر موکب سلامت در مرزهای چذابه و شلمچه هشت تخت بستری تجهیز شده و هر نوبت ۲ پزشک به زایران ارایه خدمت می‌کنند.

دکتر بنی احمد افزود: همکاران ما در ۱۲ استان کشور به عنوان معین، آمادگی خود را برای ارایه خدمات درمانی ، پزشکی و پشتیبانی اعلام کردند که برای آنان ۲ واحد پشتیبانی در اهواز و آبادان آماده‌سازی شده است تا بتوانند به زایران موکب های سلامت خدمت رسانی کنند.

وی گفت: درمانگاه سوسنگرد در ایام اربعین حسینی نیز به عنوان یک مرکز پشتیبان در ثبت نسخ الکترونیک کمک خواهد کرد.

راه اندازی ۲ موکب پذیرایی تامین اجتماعی در مرزهای چذابه و شلمچه

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از برپایی ۲ موکب پذیرایی سازمان تامین اجتماعی در مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.

دکتر بنی احمد افزود:این ۲ موکب از زایران اربعین حسینی خدمت رسانی (پذیرایی و غذا) خواهند کرد.

مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ مرز مهم و رسمی کشور برای تردد زایران اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور ما مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ شمسی قمری روز اربعین حسینی است.

عزیمت زایران اربعین حسینی به کربلای معلا در چند روز اخیر شروع شده و در چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

پیش بینی شده حدود پنج میلیون زایر اربعین از مرزهای شش گانه تمرچین در استان آذربایجان غربی ، باشماق در استان کردستان ، خسروی در استان کرمانشاه و ، مهران در استان ایلام و شلمچه و چذابه در استان خوزستان به کربلای معلا عزیمت کنند که از این تعداد ۲ میلیون زایر از مرزهای چذابه و شلمچه برای شرکت در کنگره بین المللی اربعین خود را به کربلای معلا خواهند رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha