دانش آموزان نیازمند خراسان‌شمالی چشم امید به کمک خیران دارند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزار دانش آموز نیازمند استان شناسایی شده اند که در آستانه سال تحصیلی جدید چشم امید به کمک خیران دارند.

عبدالله درخشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش آموز نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شدند که برای تامین هزینه های خرید کتاب درسی، نوشت افزار، تبلت و پوشاک نیاز به حمایت‌های مالی دارند.

وی افزود: برای تامین هزینه های نوشت افزار و پوشاک مدارس این دانش آموزان ۴۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که نیکوکاران نقش عمده ای در تامین این هزینه ها دارند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی تصریح کرد: به طور میانگین برای هربسته نوشت افزار (شامل دفتر، قلم، کیف) ۴۰۰ هزار تومان و خرید پوشاک و کفش همین مبلغ نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پویش‌ و طرح‌هایی که مدنظر است، ۵۰ درصد این دانش آموزان با مشارکت خیران، بسیج اقشار و دستگاه های اجرایی تحت پوشش قرار گیرند.

درخشانی اضافه کرد: اکنون نیز نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و مراکز نیکوکاری در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha