عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر - ایرنا - مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری این پالایشگاه طبق برنامه ریزی با تکیه بر توان و دانش داخلی، اقدامات نوآورانه و استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت ایرانی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز دوشنبه به نقل از بهزاد سالاری افزود: عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه ریزی انجام شده از طرف واحد هماهنگی نظارت بر تولید گاز مقرر شده بود در تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۰ شهریور ماه انجام شود ولی با توجه به تغییر برنامه تعمیرات سکوها با هماهنگی دیسپچینگ تعمیرات این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر شروع و به همان نسبت زوتر نیز پایان یافت. 

وی دستیابی به این موفقیت بزرگ را استفاده از تجربیات تعمیرات اساسی سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه و به طبع آن رفع معضل هر ساله نیتروژن، تشکلیل جلسه های کمیته های متعدد دارایی های فیزیکی از سال قبل (بلافاصله پس از اتمام اورهال گذشته)، برنامه ریزی دقیق واحد برنامه ریزی تعمیرات پالایشگاه از مهمترین موارد در این زمینه است.

 به گفته‌ سالاری، مسئولیت پذیری و تلاش بی وقفه کارکنان و متخصصان این پالایشگاه در همه بخش‌ها یکی از موارد مهم در به ثمر نشستن این موفقیت است.

وی با تاکید بر آمار بالای اقدامات شاخص عملیات تعمیرات اساسی امسال و موارد بسیار مهم اصلاحی و پیشگیرانه انجام شده در واحد های مختلف گفت: انجام تعمیرات روی بیش از ۱۸۰ تجهیز ماژور در واحد تثبیت میعانات گازی فاز ۸، مبدل‌ها و درام‌های ردیف‌های گازی پنجم و ششم، واحد تصفیه LPG تعمیر تعداد زیادی از شیرها و آیتم‌های مهم ابزار دقیق و برق در مناطق مختلف پالایشگاه از مهمترین اقدامات شاخص در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری است.

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی اصافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه بود که به صورت موفیت آمیز انجام شد.

سالاری با اشاره به آمار ۳۲۰ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان کننده در تعمیرات اساسی سال جاری، از همه کارکنان بخاطر رعایت مقررات HSE و دستیابی به این رکورد تشکر و نیروی انسانی متعهد را مهمترین شاخصه کارکنان پالایشگاه چهارم عنوان کرد.

پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در ۲۷۰ کیلومتری جنوب بندر بوشهر در عسلویه در مجاورت فازهای اول و سوم واقع شده است. خوراک این پالایشگاه شامل گاز ترش، میعانات گازی و محلول گلایکول از طریق این سه فاز با سه خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به طول ۱۰۵ کیلومتر از سکوهای SPD۷،‌ SPD۸ و SPD۹ با ظرفیت ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز،‌به پالایشگاه چهارم می‌رسد.

‌پالایشگاه چهارم پارس جنوبی، به منظور تولید روزانه‌ ۱۰۴ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز ترش‌ و خشک، ۱۳۸ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، سه هزار تن پروپان، ۲ هزار تن بوتان، در سال ۱۳۷۹ توسعه داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha