کارگاه خوشنویسی و تایپوگرافی "خوزستان پایتخت موکب‌ها" در اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - مدیر واحد هنر مردمی حوزه هنری خوزستان گفت: خوشنویسی و تایپوگرافی "خوزستان پایتخت موکب‌ها" با عنوان "خوزستان پایتخت موکب‌ها" ، با حضور ۲۰ هنرمند خوشنویس خوزستان به همت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان در اهواز برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، اسماعیل قائدی با اشاره به برگزاری کارگاه تولید اثر خوشنویسی و تایپوگرافی در خوزستان با عنوان "خوزستان پایتخت موکب‌ها" بیان کرد: هنرمندان در این کارگاه در انتخاب خط آزاد بودند و آثاری به خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، دیوانی و ... خلق شد.
وی با بیان اینکه استاد رضا زدوار و برخی از اعضای انجمن خوشنویسان در این کارگاه و در خلق آثار همکاری کردند، افزود: گرافیست‌هایی هم از مجمع طراحان خوزستان "خاک نگار" حضور داشتند که قرار شد آثار گرافیکی با موضوع اربعین تولید کنند.
قائدی با اشاره به اینکه در کارگاه خوشنویسی خوزستان پایتخت موکب‌ها آثار به ۲ شیوه سنتی و مدرن خلق شد ادامه داد: این کارگاه به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد و قرار است پس از داوری، آثار برگزیده با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سوگواره پایتخت موکب‌ها، بعد از اربعین در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شوند.

تایپوگرافی، هنر تنظیم و چینش حروف در کنار یکدیگر است، تایپوگرافی وظیفه‌ خوانا و زیباسازی متون نوشتاری را برعهده دارد. این تکنیک با دستکاری عناصر گوناگونی از متن، همچون فاصله‌ی بین حروف، شکل نوشتاری حروف، فضای خالی اطراف آنها و ... کلمات را به عنصر بصری جذابی تبدیل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha