مطالبه مسکو و اسلام‌آباد از جامعه جهانی برای تعامل با حاکمیت موقت در افغانستان

تهران- ایرنا- نمایندگان ویژه پاکستان و روسیه در امور افغانستان طی دیداری در مسکو بر خواسته مشترک خود از جامعه بین المللی برای تعامل با حکومت موقت طالبان تاکید کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان در حساب کاربری خود از سفرش به مسکو و رایزنی با همتای روسی خود خبر داد.

صادق نوشت: در دیدار با «ضمیر کابلوف» نماینده رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دو کشور درباره آخرین مواضع یکدیگر در بحث افغانستان و تلاش برای احیای معیشت آن تبادل نظر کردند.

وی افزود: مسکو و اسلام‌آباد تاکید می کنند که جامعه بین المللی باید از تداوم تعامل با حکومت موقت در افغانستان حمایت کند.

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور دیدگاه نزدیک با طرف روسی در بحث افغانستان دارد و طرفین در این جلسه بر تداوم رایزنی‌ها در آینده به توافق رسیدند.

شایان ذکر است، نخست وزیر پاکستان روز گذشته در اسلام‌آباد طی دیدار یا مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم آزاد سازی دارایی‌های افغانستان و کمک به حل بحران اقتصادی این کشور تاکید کرد.

آمریکا ذخایر ارزی دولت افغانستان را پس از تسلط طالبان بر این کشور در اوت ۲۰۲۱ مسدود کرد. در ماه فوریه، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا  فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن با تقسیم  ۷ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان میان یک صندوق بشردوستانه و پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ موافقت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha