۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبر: 84883590
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انواع مدل های پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبر: 84883590
انواع مدل های پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

بدون شک امروزه یکی از بزرگ ترین دغدغه های دوست دارن محیط زیست پیدا کردن راه کاری برای پیشگیری از ورود پساب صنعتی و انسانی، مواد آلی، فلزات سنگین و آلاینده های به محیط زیست می باشد. در این میان تنها راهکار بکار گیری از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی می باشد.

از پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه انواع پساب های گوناگون در مجتمع های مختلف مسکونی، صنعتی و تجاری استفاده می شود. شما برای اطلاع از انواع پکیچ ها در مدل های پکیج فلزی تصفیه فاضلاب، پکیج تصفیه فاضلاب هوازی، پکیج فاضلاب بهداشتی، پکیج تصفیه پساب صنعتی که بیشتر از ماده سیلیس همدان تشکیل شده و هم چنین برای اطلاع از قیمت تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب با این مقاله همراه باشید.

منظور از پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

این دستگاه به عنوان مجموعه ای گسترده از تجهیزات برای از میان بردن آلاینده های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی از پساب ها می باشد که با توجه به نوع فاضلاب دارای قسمت های مختلفی می باشد. فاضلاب های ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بعد از انجام مراحل مختلف و عبور از قسمت های گوناگون به سطحی قابل قبول می رسند و آماده ورود به محیط زیست یا بکار گیری مجدد در مصارف کشاورزی و صنعتی می شود.

معرفی انواع پکیج تصفیه خانه فاضلاب

لازم به ذکر است که هر نوع فاضلاب با توجه به نوع مواد آلاینده باید از تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب متفاوتی استفاده نماید. دراین صورت هر نوع پساب با توجه به نوعش از زمان ورود تا خروج از پکیج مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذارد. در ادامه شما را با ۳ نوع پکیج تصفیه خانه فاضلاب کاربردی آشنا می کنیم.

پکیج تصفیه پساب صنعتی

واحدهای صنعتی برای انجام کارهای خود احتیاج شدیدی به آب دارند. آب ورودی به بخش های مختلف صنعتی بعد از عبور از دستگاه های گوناگون و ترکیب شدن با انواع آلاینده های شیمیایی به فاضلاب صنعتی یا شیمیایی تبدیل می شود. بدون شک ورود این نوع فاضلاب ها به سفره های آب زیر زمینی خطرات جدی برای محیط زیست و انسان می باشد. از این رو در پالایشگاه ها، کارخانجات و بیمارستان های از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی بکار می گیرند.

پکیج تصفیه فاصلاب شیمیایی با توجه به میزان TOC، COD،  BOD و FOG و نوع مواد آلوده و فلزات سنگین آن دارای تجهیزات مختلفی از قیبل موارد زیر می باشد:

  •  مخزن ته نشینی لجن
  • مخزن تزریق مواد منعقد کننده
  •  فیلتراسیون برای تصفیه فیزیکی آب فاضلاب
  • تجهیزات جمع آوری لحن
  • تصفیه بیولوژیکی فاضلاب با روش تصفیه فاضلاب

انواع مدل های پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج فاضلاب بهداشتی

فاضلاب های انسانی و ورود مواد آلاینده آن به محیط زیست از مشکلات بزرگ جوامع می باشد. از این نوع دستگاه برای حذف مواد آلوده و باکتری های در محیط های بیمارستانی، مسکونی، نظامی و آموزشی بکار می گیرند. از کارایی های مهم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی برای بکار گیری در مجموعه هایی که به فاضلاب شهری وصل نمی باشند مثل هتل ها، ترمینال های مسافربری، بیمارستان ها و شهرک های مسکونی اشاره نمود. این نوع پکیچ دارای ۴ قسمت می باشد که شامل موارد زیر است:

حوض هوادهی

  • حوض ته نشینی برای لجن های تولید شده از حوض هوادهی
  • از بین بردن لجن برای دفع مواد انباشته
  • کلرزنی برای از بین بردن آلاینده ها و باکتری ها

کارایی پکیج تصفیه فاضلاب

امروزه بیشتر جهان با مسئله کمبود آب و ورود فاضلاب های صنعتی و انسانی به محیط زیست مواجه هستند. به همین علت بکار گیری از پکیج تصفیه فاضلاب برای پیشگیری از بروز این مشکلات پکیج های تصفیه آب فاضلاب طراحی و ساخته شده است. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را پکیج تصفیه فاضلاب چیست و کارایی آن آشنا کنیم. حال که شما با چیستی آن آشنا شدید از  کارایی های آن نیز اطلاع پیدا کنید. کارایی ها شامل موارد زیر است:

۱.تصفیه و حذف آلاینده های صنعتی از مواد آلوده و پساب های تولید رنگ، مواد غذایی، پالایشگاه ها، پترو شیمی و …
۲.حذف آلاینده های پساب های بیمارستانی و کلینیک های درمانی و از بین بردن باکتری های بیماری های واگیردار
۳.استفاده دوباره از آب فاضلاب ها در امور کشاورزی و صنعتی از طریق تصفیه و افزایش کیفیت پساب
۴.بکار گیری از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی کمپ های نظامی، مسکونی، هتل ها، فرودگاه ها و … برای تصفیه فاضلاب انسانی

آشنایی با خرید و قیمت تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب

شما برای خرید پیکچ های تصفیه فاضلاب باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. این عوامل و پارامترها شامل موارد زیر است:

کیفیت فاضلاب ورودی
کیفیت فاضلاب خروجی
حجم فاضلاب ورودی
روش  تصفیه
نوع تجهیزات و اتصالات آن
جنس بدنه پکیج
ظرفیت مخزن

منبع: آب سازه https://absaze.com

** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha