۷۷۴ طرح راکد و نیمه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: ۷۷۴ طرح راکد و نیمه فعال در این استان وجود دارد که ضروری است منابع تبصره ۱۸ به صورت ضابطه مند و با اولویت احیای این طرح‌ها هزینه شود.

حسین سپهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه منابع تبصره ۱۸ باید در راستای ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال پایدار هزینه شود، افزود: باید این منابع در راستای اجرای طرح‌های راکد و نیمه فعال باشد تا بتوانند به چرخه تولید برگردند و موجب گره گشایی از مشکلات اشتغال و تولید شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهور به آذربایجان غربی از منابع ملی است، اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ابلاغیه‌هایی را به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال کرده و دستگاه‌ها باید موضوع را از دستگاه‌های فرادستی ملی مربوطه پیگیری و هر سه ماه به سازمان گزارش ارائه کنند و هرجا که مشکلی بود، سازمان کمک و پیگیری خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات سایر، توسط دستگاه‌ها ادامه داد: این اعتبارات که هر ماه به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود فقط برای رفاهی و اضافه کار نیست بلکه هزینه‌های مصرفی شرکت‌های خدمات رسان را نیز شامل می‌شود.

به گفته وی، متاسفانه دستگاه‌ها صرفا در رفاهی و اضافه کار هزینه می‌کنند که این امر باعث شده دستگاه‌ها ۴۶ میلیارد تومان به شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات بدهکار باشند و به همین جهت از ماه‌های آینده اعتبارات سایر به صورت فصل بندی ابلاغ خواهد شد.

سپهری درباره اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های استانی اظهار کرد: تاکنون ۱۷۰ پروژه به سازمان ارسال شده و ۲۶ جلسه کارشناسی برای بررسی این پروژه ها برگزار و ۷۶ مصوبه برای تکمیل مدارک و رفع نقص به دستگاه‌ها منعکس شده است.

وی گفت: ۲۳ پروژه  نیاز به اخذ مجوز نداشتند و ۴۹ پروژه از دستور بررسی خارج شدند و از جمیع این پیگیری‌ها فقط یک پروژه مربوط به شرکت برق موفق به اخد مجوز شده که ناشی از عدم اطلاع دستگاه‌ها از شرایط و روند صحیح اخذ مجوز ماده ۲۳ است که نیازمند آموزش در این رابطه هستند.

وی در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای آذربایجان غربی نیز یادآور شد: پس از برگزاری شورای برنامه ریری بلافاصله سهم شهرستان‌ها به کمیته برنامه ریری ۱۹ شهرستان ابلاغ و مصوبات کمیته به سازمان مدیریت ارسال و به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شد که باید دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه موافقتنامه های عمرانی را با سازمان مبادله کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی، سفر اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان را در راستای رویکرد مهم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و در راستای رفع نابرابری‌ها، عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و توسعه منطقه ای دانست و افزود: دیدارهای چهره به چهره با مردم و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها و شنیدن حرف مردم، امید و نشاط را بین انها ایجاد و موجب بازسازی اعتماد عمومی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha