نخستین جلسه کارگروه تخصصی نیازسنجی رشته‌ها و منابع درسی آموزش‌های هنری برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستین جلسه تخصصی مشورتی برای نیازسنجی توسعه و ارتقای کیفیت آموزش در هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش هنری با تعامل و همکاری نهادها و سازمان‌های ذیربط در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه نیازسنجی و به روزرسانی کیفیت آموزش‌های هنری با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و جمعی از اساتید رشته‌های مختلف هنری روز شنبه (۱۹ شهریور) در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به اهمیت به روزرسانی رشته‌ها و سرفصل‌های آموزش هنر در تمامی مراکز آموزشی اظهارداشت: با توجه به دغدغه‌های موجود مبنی بر توسعه و ارتقای کیفیت آموزش هنر در سراسر کشور، در صدد تشکیل کارگروهی با حضور اساتید با تجربه در حوزه‌های مختلف آموزش‌های هنری هستیم تا بتوانیم با زمان‌بندی مشخص براساس استانداردها اقدام کنیم و به یک بسته جامع آموزشی برسیم.

اسماعیلی گفت: کلیت و هدف ما از برگزاری مستمر و مداوم این جلسات تخصصی مشورتی برای نیازسنجی و برنامه‌ریزی درسی و به روزرسانی سرفصل‌های رشته‌های هنری مورد تدریس در هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش هنر است تا بتوانیم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به یک نظام واحد آموزشی جامع برسیم.

وی افزود: این بسته جامع آموزش هنر در گام اول با ۶ رشته هنری و براساس آمایش سرزمین و استانداردهای آموزشی آغاز و سپس در تمامی حوزه‌های هنری افزایش خواهد یافت تا به زودی بتوانیم به توسعه و ارتقای کیفیت آموزش هنر بپردازیم.

در این جلسه سجاد فروغی مدیر هنرستان هنرهای زیبای کرج، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، نیما گوران مدرس رشته موسیقی در هنرستان موسیقی پسران تهران، علی میرزایی مدرس دانشگاه و مدیر اکران سازمان سینمایی و محسن سراجی نویسنده و کارشناس مرکز هنرهای نمایشی با بررسی راه‌ها و شیوه‌های این طرح به گفت و گو پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha