۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84884234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۵۵۰ دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق می شود

بجنورد- ایرنا- رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کاهش مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون گفت: روزانه به طور میانگین ۵۵۰ دُز واکسن کرونا در پایگاه سلامت، خانه های بهداشت و مراکز تجمیعی این استان تزریق می شود.

فیض الله برزگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که ظرفیت تزریق روزانه ۵ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی وجود دارد اما این روزها به دلیل روند کاهشی مبتلایان به کووید۱۹، مراجعات برای واکسیناسیون نیز به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: اینک ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور هستند.

برزگر با تاکید بر ضرورت تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، گفت: کاهش چشمگیر موارد فوتی نسبت به موج های قبلی کرونا، نشان از تاثیر مثبت واکسیناسیون است بنابراین شهروندان باید برای ایمنی بیشتر جامعه هر چه سریعتر مراحل دیگر واکسیناسیون را انجام دهند زیراکه اثر بخشی دُزهای قبلی با گذشت زمان کاهش می یابد.

رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان، اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه همواره در معرض خطر کرونا قرار دارند، به گونه ای که اگر افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا سالمند باشند در صورت داشتن شرایط واکسیناسیون به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسن مراجعه کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در خراسان شمالی، گفت: براساس آخرین آمارها حدود ۱۲ درصد جامعه هدف در استان دُز چهارم، ۶۰ درصد دُز سوم، ۸۸ درصد دُز دوم و ۹۷ درصد نیز دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های مانه و سملقان، جاجرم، رازوجرگلان،  بجنورد، شیروان و فاروج در رنگبندی زرد و اسفراین و گرمه نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۴۲ نفر قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha