به گزارش ایرنا "مهران امیری" روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه لرستان درخصوص گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: قبل از ورود به فصل گرم سال برنامهریزیهایی انجام شد که اقدامی انقلابی از طرف دولت بود و در این برنامهریزیها به جای اینکه کمبود تراز مصرف و تولید را با قطع برق جبران کنیم، با مدیریت مصرف این کار را انجام دادیم.
وی با اشاره به اینکه تابستان امسال هیچ صنعتی از قطع برق آسیب جدی ندید ، عنوان کرد: برای تمام صنایع و کارخانهها برنامه زمانبندی قرار دادیم به طوریکه بخشی از تولید کارخانههایی که مصارف بالا داشتند مانند صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و آلومینیوم، در طول روز خاموش میشد ولی سایر واحدها آن را جبران میکردند.
امیری با اشاره به صرفهجویی ۱۰ مگاواتی ادارات، به ویژه بعد از ساعت اداری، عنوان کرد: یک پای موفقیت در این کار رسانه و خبرگزاریها بودند که فرهنگسازی صورت گرفت.
سرپرست شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: این قدرت رسانه است که میتواند یک موضوع را نشان داده و آن را پررنگ کرده و مردم به آن سمت حرکت کنند و این واقعیتی است که در کشور و جهان آنرا میبینیم.
وی اضافه کرد: فعالان رسانهای در سطح کشور و استان در زمینه صرفهجویی مصرف برق به ما کمک کرده و یک فرهنگسازی خوبی صورت گرفت و مردم به این سمت رفته بودند که راههای کاهش مصرف برق را در خانه و محل کار خود اعمال کنند و کمک خوبی در برق مصرف خانگی داشت.
امیری افزود: سایر صنایع نیز یک روز تعطیلی در هفته به آنها اعمال شد که در کنار آن میتوانستند روزهای تعطیل کار کنند و حتی شیفت شب داشته باشند که این تعطیلی جبران شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز از مدیریت محدودیت ساعت استفاده کردیم، بیان کرد: در این زمینه چاهها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ خاموش میشد و تشویقی ما برای این طرح این بود که اگر کشاورزی در این ساعت چاه خود را خاموش میکرد کل بار مصرفی او در آن روز صفر میشد که خیلی از کشاورزان استقبال کردند و در این بخش فقط لرستان ۳۵ تا ۴۰ مگاوات صرفهجویی داشت.
وی با بیان اینکه سهمیه لرستان از قطعی برق ۶۷ مگاوات بود افزود: این سهمیه مدیریت مصرفی بود که با سال گذشته قابل مقایسه نیست زیرا که در سال گذشته تا ۲۰۰ مگاوات هم قطعی برق داشتیم که با تعمیرات به موقع نیروگاهها دولت توانست که برآیند نابرابر تولید و مصرف را پایین بیاورد.
به گفته وی با توجه به کمبود بارندگیهایی که داشتیم انتظار میرود رسانهها به صنعت برق، آب و نیرو کمک دهند که عمدهترین کمک تغییر رفتار مصرف است، ما نمیگوییم مردم در مضیقه باشند.
نظر شما