زمان طفره رفتن از اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست گذشته است

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دیگر زمان طفره رفتن از اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست گذشته است و دستگاه ها نفود اعتبار را بهانه نکنند، سازمان محیط زیست این اجازه را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایرنا، علی سلاجقه روز یکشنبه در نخستین همایش سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست افزود: امیدواریم تمام دستگاه ها در روند اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست بسیج شوند.  

وی اظهارداشت: تمام دستگاه ها مکلف به اجرای این سیاست ها هستند و سازمان محیط‌زیست هم بر اجرای آنها نظارت می کند بر این اساس روند اجرای سیاست ها را در یک بازه ٣ ماهه ارزیابی خواهیم کرد.  

سلاجقه گفت: بحث سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست بعد از قانون اساسی و اصل پنجاهم آن مهمترین سیاست برای حفظ محیط‌زیست است اما از آن غفلت کردیم و از این ظرفیت عالی آنطور که باید بهره  نبردیم.  

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ٧ سال از ابلاغ این سیاست ها گذشته است شاید دستگاه ها بگویند تا حدی خود را با اصول ١۵ گانه سیاست ها انطباق داده آمد اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است چون اگر اینطور بود امروز در زمینه محیط زیست یک گام جلوتر بودیم.  

وی با اشاره به اینکه سیاست ها را به قانون تبدیل کنیم، افزود: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی بندهای آن را به خوبی اجرا کنیم و قرار است تا یک ماه دیگر کتابچه شاخص ها در سیاست ها تهیه شود که در آن وظایف دستگاه ها مشخص شده و سازمان محیط‌زیست بر اساس آن عملکرد ها را ارزیابی می کند.  

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: مدیران استانی سازمان هم مکلفند نقشه راه خود را بر اساس سیاست های ابلاغی تهیه کنند. در واقع سیاست ها نقشه راه سازمان و تمام دستگاه های اجرایی کشور است.  

سلاجقه گفت: همچنین برنامه هفتم توسعه مبتنی  بر سند تحولی دولت یک راهبرد و فرصتی عالی در راستای اجرای بندهای سیاست ابلاغی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha