فرمانده سابق سنتکام: اطلاعات آمریکا درمورد افغانستان محدود شده است

تهران – ایرنا - «فرانک مک کنزی» (Frank McKenzie) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه و آفریقا (سنتکام) با توجه به فرار ارتش این کشور از افغانستان پس از دو دهه اشغالگری، گفت که آمریکا به علت حضور نداشتن در خاک آن کشور، دید و اطلاعات اندکی از افغانستان دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» نوشت: این مقام سابق نظامی آمریکایی هشدار داده است که شاهد کاهش توانایی اطلاعاتی آمریکا در افغانستان بدنبال خروج (فرار) نظامیان آمریکایی در سال گذشته از این کشور است.

مک کنزی افزود: فکر می کنم که در حال حاضر با توانایی بسیار بسیار محدودی در داشتن شناخت (داشتن اطلاعات) از افغانستان هستیم و به طور قطع دو یا سه درصد از قابلیت اطلاعاتی ما بدنبال خروج از افغانستان کاهش یافته است.

فرمانده سابق سنتکام: اطلاعات آمریکا درمورد افغانستان محدود شده است
مک کنزی از سال ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۴۰۱ فرمانده سنتکام بود

به نوشته این رسانه، مک کنزی که به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرده بود حداقل دوهزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی را در خاک افغانستان نگاه دارد، در پاسخ به این پرسش  که  وقتی متوجه شد بایدن طرح خروج از افغانستان را دنبال می کند، چرا از مقام خود استعفا نکرد، گفت این اقدام می توانست پیام بسیار بدی را بدنبال داشته باشد.

فرمانده سابق سنتکام، با اشاره به اقدام کاخ سفید در ترور ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل نیز گفت: « درمورد نتیجه گیری درباره  توانایی آمریکا در انجام  عملیات موثر در افغانستان، در مفهوم ضدتروریسم آن و بر اساس همین تک عملیات صورت گرفته، جانب احتیاط را در نظر خواهم داشت».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha