۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84885076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع بحران غذایی دستور کار ویژه صندوق بین المللی پول

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد که در جریان جلسه غیر رسمی امروز هیأت مدیره صندوق بین المللی پول، راهکارهایی برای اعطای کمک های مالی اضطراری به کشورهای آسیب دیده از افزایش جهانی بهای مواد غذایی بررسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت که این طرح پیشنهادی به صندوق اجازه می دهد تا فارغ از قید و شرط های معمول، به اوکراین و دیگر کشورهایی که از تهاجم روسیه به همسایه غربی خود آسیب دیده اند، کمک کند.

به گفته منابع آگاه، پیش بینی می شود که این تدابیر پیشنهادی که در ماه های اخیر به وسیله کارشناسان صندوق تدوین شده در اکتبر آتی و در جریان برگزاری اجلاس سالانه صندوق به رای کشورهای عضو گذاشته شود.

در صورت تائید این طرح، سقف دریافت کمک های مالی به صورت موقت برای تمامی کشورهای عضو ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، بسیاری از کشورهای فقیر و آفریقایی که از کمبود مواد غذایی و قحطی رنج می برند خواهان افزایش کمک های صندوق شده اند.

اوکراین نیز با وجود آنکه از استمهال دو ساله بدهی ۲۰ میلیارد دلاری خود به وام دهندگان خارجی بهره مند شده، باید پرداخت ۶۳۵ میلیون دلار از بدهی خود به صندوق را از اواخر تابستان امسال آغاز کند. صندوق در مارس امسال با ارائه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کمک اضطراری برای پوشش هزینه های جاری دولت کی یف موافقت کرد.

پیش بینی شده که اقتصاد اوکراین در سال جاری میلادی ۳۵ درصد منقبض شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha