اخبار کوتاه یزد/ از ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان تا اجرای طرح‌های عمرانی

یزد- ایرنا- مدیرکل زندان‌های یزد گفت: یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌های اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان است.

به گزارش ایرنا، رضا مقبلی قرایی افزود: سازمان زندان‌های اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ١٠ اولویت برای زندان‌ها در سطح استان‌ها تعریف کرده که یکی از اولویت‌ها اشتغال زندانیان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی و دامداری فرصت‌های اشتغالزایی خوبی برای مددجویان بویژه حمایت از خانواده‌های آنان وجود دارد که در همین راستا انجمن حمایت از زندانیان مشمول خدمت رسانی خانواده زندانیان است.

این مسئول بیان کرد: افرادی که در حوزه اشتغال و کار آفرینی در سطح زندان‌های استان فعال باشند علاوه بر اینکه از تسهیلات با سود چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله بهره مند می‌شوند می‌توانند از معافیت مالیاتی و نیروی کار زندانی نسبت به نیروهایی که بیرون بیمه هستند استفاده کنند.

مقبلی گفت: درآمد حاصل از اشتغال‌ها تقدیم به خانواده زندانیان می‌شود و امید داریم با مشارکت جامعه زمینه بازگشت زندانیان به آغوش خانواده و جامعه فراهم شود.

در پایان باحضور فرماندار، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از مسئولان شهرستان خاتم از زحمات ابراهیم عاشوری رئیس سابق بازداشتگاه شهرستان خاتم قدردانی شد و امیر حسین کرمی به عنوان رئیس جدید بازداشتگاه این شهرستان معرفی شد.

***

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و نظامی با همکاری پایگاه‌ها و نواحی مقاومت در شهر و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.

سرهنگ علی فاتحی در نشست برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان افزود: برگزاری مراسم خاطره‌گویی، شبی با شهداء، انجام مسابقات فرهنگی، ورزشی و سرکشی به خانواده شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی با گرامیداشت دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، برامه‌های متنوع در شهر و برخی روستاها، تجلیل از رزمندگان بسیجی از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

فاتحی گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از جمله برنامه‌های مهمی است که توسط راویان آن دوران با همکاری پایگاه‌های مقاومت و بسیج در شهر و روستاها پیگیری و اقدام لازم به عمل می‌آید.

وی بیان داشت: امسال با استفاده از ظرفیت ادارت و اصناف و صنایع و بازاریان برنامه‌های متعددی برگزاری شود.

***

شهردار حمیدیای شهر یزد از اجرای دهها طرح عمرانی برای آبادانی و زیباسازی این منطقه خبر داد.

مراد علی الله وردی گفت: اصلاح ترافیکی محوطه بیرونی مسجد جامع نجف آباد با اعتبار ۷۳۵ میلیون تومان هفته آینده زیرسازی و آسفالت آن به پایان می رسد.

وی افزود: احداث پارک درون محله‌ای با مساحت ۲ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیون تومان در حال اجرا و آسفالت معابر سطح شهر هم از دیگر طرح‌های درحال اجرای این شهرداری است.

به گفته محمدرضا جعفری رئیس شورای شهرحمیدیا هم حدود ۵۰ معبرشهری به مساحت ۱۸ هزار مترمربع این شهر خاکی استکه با اعتباری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

تهیه طرح جهت اصلاح گره ترافیکی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، ساماندهی و بهسازی بوستان ولی رشتی، پیاده روسازی، زیرسازی و آسفالت خیابان امیرالمومنین و بلوکی نژاد، بهسازی و اصلاح پارکینگ و محوطه ورزشگاه غدیر، جداسازی آب شرب از فضای سبز، طرح ساماندهی بلوارشهید دشتی و فار ۲ پروژه فرهنگسرای اندیشه در محله قاسم آباد از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرداری حمیدیا است.

***

ووشوکاران دختر شهرستان اشکذر که در قالب تیم استان یزد در مسابقات کشوری رشته ووشو سبک تای چی حضور یافتند افتخار آفرین شدند.

 این دوره از مسابقات به میزبانی شهر کرد در شهریور ماه برگزار شد.

در این مسابقات ووشوکاران دختر شهرستان اشکذر موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ در سطح کشور شدند.

***

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: وظیفه مسئولان حل مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در آحاد جامعه است

غلامعلی دهشیری افزود: حل مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در آنان، مهمترین رسالت مسئولان در نظام اسلامی است.

رئیس کل دادگستری یزد گفت: براساس تفاهم نامه نایب رییس اول مجلس و معاون اول قوه قضاییه و وزیر دادگستری مقرر گردید کارگروه‌های ملی و استانی برای حل مسائل و مشکلات مردمی و جلب رضایتمندی مردم در سطح قوا تشکیل شود.

دهشیری بیان کرد: همراهی و همدلی نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد اجرایی در کنار مسئولان ارشد قضایی استان، نشان عزم جزم مدیران برای خدمت به مردم دارد.

به گفته وی باید برای حل مشکلات مردم، رفع موانع تولید و صنعت، همت مضاعف گمارد و با اندیشه متعالی و رویکردهای ابتکاری و خلاقانه امور را پیش بُرد.

رئیس کل دادگستری یزد گفت: نزدیکی پاسگاه شهید مدنی به ورودی دهلیز شهرستان مهریز و روستاهای اطراف آن و ایجاد نارضایتی برای مردم منطقه و تشکیل صف چند کیلومتری خودروها در مدخل بازررسی، با جابجایی محل پاسگاه و نصب دستگاه ایکس ری مرتفع می‌شود که سرعت بخشیدن به این اقدام با پیگیری‌های ملی و تأمین هزینه‌های سنگین آن باید در دستور کار قرار گیرد.

دهشیری استمرار جلسات هم اندیشی و پیگیری اجرای مصوبات تأکید کرد و گفت: از جلسه قبل با مجمع نمایندگان بیش از یکسال می‌گذرد لذا باید با راه اندازی دبیرخانه دائمی و مشخص نمودن نماینده از هر طرف برای مستمر برگزار شدن جلسات و هدفمندتر شدن آن برنامه ریزی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha