علی دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایت کارگری یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس گزارش اخیر، مراجع حل اختلاف کار این اداره کل به خاطر کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی نسبت به سال گذشته در مقام چهارم کشوری جای گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته، میانگین مدت زمان رسیدگی به هر پرونده شکایت کارگری ۶۷ روز طول می کشید که این مدت به دنبال اقدامات انجام یافته با ۳۶ روز کاهش به ۳۱ روز کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی ویژه نمایندگان مراجع رسیدگی، الزام نمایندگان هیات های رسیدگی جهت اعلام نظر بهموقع در سامانه جامع روابط کار، ارائه گزارش منظم و ماهیانه عملکرد مراجع حل اختلاف کار، نظارت مستمر و مرتب بر عملکرد هیات های رسیدگی و جلوگیری از صدور قرارهای بی مورد تحقیق و یا تجدید جلسات از سوی هیات های تشخیص و حل اختلاف از جمله دلایل موثر بر کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایت کارگران بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به دریافت چهارهزار و ۲۰۰ دادخواست از طریق سامانه جامع روابط کار طی سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۸ درصد از این پرونده ها به خاطر وجود تعامل خوب و سازنده بین تشکلهای کارگری و کارفرمایی و نیز نمایندگان دولت حاضر در جلسات رسیدگی به صورت سازشی حل و فصل شده است.
دهقانی گفت: از ابتدای سال گذشته پرونده های فیزیکی شکایات کارگران حذف شده و فرآیند رسیدگی به شکایات از طریق سامانه جامع روابط کار به آدرس prkar.mcls.gov.ir انجام می گیرد که از این طریق روزانه به طور میانگین ۲۵ دادخواست کارگری ثبت می شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۰ شعبه هیات تشخیص و هفت هیات حل اختلاف کار طبق ماده ۱۵۷ قانون کار، مسوولیت رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی این استان را عهده دارند.
نظر شما