کاروان کمیته امداد و نجات ستاد بحران استان تهران عازم کربلا شد

تهران - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از اعزام کاروان کمیته امداد و نجات ستاد بحران استان تهران به کربلا به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد یزدی مهر روز سه شنبه در حاشیه مراسم بدرقه کاروان کمیته امداد و نجات استان تهران به کربلا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کاروان به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین و هماهنگی و تسهیل خدمات اعضای کمیته اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمرکز ستاد مدیریت بحران خدمت رسانی به زائران اباعبدالله است افزود: در این راستا و طبق دستورالعمل‌های کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان تهران، پنج نفر از نیروهای اداره کل مدیریت بحران به عراق اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: ستاد اربعین استان تهران در سه نقطه شامل استان مرزی مهران، شهر نجف در صحن حضرت زهرا و کربلا مستقر هستند و از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور طرح امداد و نجات در اربعین حسینی (ع) آغاز و به مدت ۲۱ روز تا روز سه شنبه پنجم مهر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت که در صورت ضرورت تمدید می‌شود.

وی به تعداد کل نیروهای ستادی و عملیاتی طرح امداد و نجات استان اشاره کرد و افزود: در این طرح، چهار هزار و ۵۹۹ نفر روز و مشارکت ۱۵ هزار نیروی متخصص کادر و داوطلب پیش‌بینی شده است.

یزدی مهر اضافه کرد: طی اعزام کمیته امداد و نجات، یک دستگاه ایسوزو برای حمل جنازه و به صورت امانی به پزشکی قانونی استان ایلام تحویل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در قالب طرح امداد و نجات ۶۵ آمبولانس، ۳۲ خودرو نجات، ۲۸ خودروی دو کابین، ۳۴ موتورسیکلت، ۱۰ وسیله ارتباطی و ۱۰ فروند بالگرد پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha