۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84887035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۰ میلیارد ریال برای چاه های آهکی جنوب شیروان تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال چاه های آهکی جنوب شهر این شهرستان، اختصاص یافت.

شهرام رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح چاه های آهکی شیروان در ۲ فاز اجرایی به بهره برداری می رسد که مرحله نخست آن شامل حفر هفت حلقه چاه و اجرای ۷ کیلومتر از خط انتقال با ۲۲۰ میلیاد ریال اعتبار است.

وی افزود: تجهیز سه حلقه چاه، اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال، احداث سه باب اتاقک سرچاه و تکمیل مخزن ۱۰هزار متر مکعبی نیز فاز دوم این طرح با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رمضانی اضافه کرد: در این بین تکمیل مخزن نیمه تمام ۱۰ هزار مترمکعبی شیروان از مهم ترین بخش های تکمیل این طرح است که اینک دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان، یادآور شد: با بهره برداری از این طرح ۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار می شوند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات برای مقابله با بحران کم آبی در شیروان، گفت: ۴۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی در سالجاری برای تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب شرب این شهرستان هزینه شده است.

سرانه تولید آب در شیروان برای هر نفر در شبانه روز ۲۸۶ لیتر است.

اکنون ۱۳۱ روستا و ۴ شهر زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شیروان از آب لوله کشی برخوردار است که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۴.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان را شامل می شود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha