۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 84887072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدم‌های خدمت در جاده‌های عشق

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 84887072
قدم‌های خدمت در جاده‌های عشق

خمین – ایرنا – در پیاده روی اربعین حسینی می توان صدای قدم های عاشقان حسین (ع) را در جاده‌های عشق شنید که چه زیبا ارادت خود را با خدمت به زائران پیاده به سالار شهیدان اعلام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پیاده رفتن زائر به حرم ائمه معصومین علیهم السلام ، نه تنها عملی نمادین است بلکه ارزش ذاتی نیز دارد، راجع به حرم امام حسین(ع) و حضرت رضا(ع) تصریح هست و در مورد بقیه ائمه علیهم السلام نیز با عموماتی که وجود دارد اثبات می شود.

پیاده‌روی ، تنها کسب آمادگی جسمی نیست، روحِ انسان در جریان این پیاده‌روی، تمرین می‌کند و آماده‌تر می‌شود .

پیاده‌روی یک فرصت عجیب و استثنایی است که نباید آن را از دست داد، هر یک قدمی که انسان در این مسیر نورانی بر می‌دارد، پاک کننده آلودگی‌های روح انسان است.

در روایتی آمده است ، کسی که از زیارت حرم اباعبدالله علیه السلام باز می‌گردد، گناهان گذشته او بخشیده می‌شود و روح او پاک و مطهر می‌شود.

وقتی انسان در مسیر کربلای اباعبدالله الحسین (ع) پاهایش خسته می‌شود و خستگی را عمیقا با جسم خود احساس می‌کند ارتباط روحی‌اش هم با مولایش بیشتر می‌شود.

پس از کاهش شمار بیماران و جانباختگان ویروس کرونا ، آیین پیاده روی اربعین امسال با دلتنگی و شور غیرقابل وصف ارادتمندان سرور و سالار شهیدان برگزار شد.  

مانند پیاده‌روی های قبل از شیوع ویروس کرونا، موکب‌هایی از سراسر کشور سفره کرامت خود را برای زائران امام حسین (ع) گسترانیدند تا سهمی هرچند کوچک در اقیانوس دلدادگی داشته باشند.

کسانی هستند که به جای زائر بودن خادمی خیل عظیم عاشقان و دلدادگانِ زیارت حرم‌های مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل‌العباس(ع) را انتخاب کردند.

بانوانی که از ماه‌ها قبل با وضوی دل مواد غذایی را برای برای موکب‌ها آماده کردند تا جانی دوباره ببخشند به آنان که پای پیاده در مسیر دلدادگی قدم بر می‌دارند.

سن ، جنسیت،شغل و تخصص و ملیت برای خدمت در پیاده روی اربعین مهم نیست بلکه در این میدان بزرگ  یک دلی و همدلی معیار خادمان ثارالله است. 

به گفته جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ؛ ۷۱ موکب داخلی و خارجی این استان به زائران امام حسین(ع) در آیین جهانی پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

« مظفر صفریان» توضیح داد: از این تعداد، ۵۲ موکب در کاظمین، نجف و کربلا در عراق، ۲ موکب در مهران و ۱۷ موکب در سطح استان مرکزی مستقر هستند.

وی بیان کرد: موکب‌های استان مرکزی در کشور عراق از ۱۵ شهریورماه مستقر و از ۱۶ تا ۲۹ شهریورماه خدمات رسانی به زائران را با جدیت و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان مرکزی ادامه داد: به طور میانگین در هر موکب ۴۰ نفر مشغول خدمت‌رسانی هستند و موکب‌های این استان در کشور عراق مسئولیت اسکان، تغذیه و خدمات متنوع از جمله فنی به خودروها، کفاشی، آرایشگری و سایر خدمات را برعهده دارند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین نیز از خدمت رسانی پنج موکب این شهرستان در اربعین حسینی به زائران شرکت کننده در پیاده روی اربعین در کربلا خبرداد

«حیدر خسروی»  افزود: سه موکب برادران و ۲ موکب خواهران از این شهرستان همزمان با پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی مستقر شدند. 

وی بیان کرد: چهار موکب در زمینه اسکان و پذیرایی و یک موکب نیز خدماتی نظیر خیاطی ، شست و شوی لباس ، تعمیرات موبایل - عینک - ساک و کوله پشتی - ویلچر ، امانتداری و ... را به زائرین حسینی ارائه می دهد.

خسروی اضافه کرد: ظرفیت هر موکب پخت پنج هزار وعده غذای گرم است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین اظهار داشت: پیش بینی می‌شود ۶ هزار نفر از زادگاه امام راحل برای شرکت در پیاده روی اربعین امسال اعزام شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: همزمان با اربعین حسینی  اورژانس ۱۱۵  در مناطق مختلف خمین به زواری که از مسیر این شهرستان به مرزهای کشور در حال حرکت هستند، خدمات پیش بیمارستانی ارایه می‌دهد.

« اسماعیل تیرانی» ادامه داد: ۲ تکنسین فوریت‌های پزشکی به همراه یک راننده از خمین در مرز مهران مستقر هستند.

وی بیان کرد: آمبولانس‌های اعزامی به مرز مهران از به روز ترین آمبولانس های موجود در سطح کشور است و مجهز به دستگاه‌های پیشرفته برای امدادرسانی به زائران حسینی است.

تیرانی گفت: این آمبولانس‌ها آماده ارایه خدمات سرپایی، انتقال بیمار و مصدومان احتمالی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مرز مهران هستند.

فرماندار خمین نیز از تمهیدات این شهرستان برای جاماندگان پیاده روی اربعین گفت؛ آیین پیاده روی جاماندگان اربعین همزمان با اربعین حسینی از امامزاده محمد(ع) تا امامزاده عبدالعی(ع) درروستاری ریحان این شهرستان برگزار می‌شود.

« حمید کمانکش» افزود: برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در طول مسیر پیاده روی ، استقرار تیم پزشکی و درمانی ، دو دستگاه آمبولانس و دو نفر پرستار و مراقب سلامت در محل موکب‌ها توسط دانشکده علوم پزشکی ، استقرار تعداد دو چادر و تیم امدادی هلال احمر در طول مسیر راهپیمایی، پذیرایی از زائران حسینی در موکب‌ها و طول مسیر راهپیمایی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای ارادتمندان جامانده از زیارت امام حسین(ع) در زادگاه امام راحل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha