۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 84887223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادگران اربعین ۱۰ زائر گمشده را به خانواده‌های خود رساندند

تهران- ایرنا- مدیر حوزه ریاست روابط عمومی و ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گفت: امدادگران اربعینی این سازمان امروز ۱۰ نفر از زائرانی که راه و مسیر خود را گم کرده و از دوستان یا بستگان خویش به هر دلیلی جداشده بودند را به عزیزانشان رساندند. 

وحید اسکندری به خبرنگار حج و اوقاف ایرنا گفت: نیروهای امداد و امور راهنمایان طبق برنامه در مکان‌های خود با لباس های مشخص در جایگاه‌های از پیش تعیین شده حاضر شده و امروز نیز به کمک زائران پرداخته و ۱۰ نفر از زائرانی که راه و مسیر خود را گم کرده و از دوستان یا بستگان خویش به هر دلیلی جداشده بودند را به عزیزانشان رساندند. 

وی افزود: راهنمایی، ارائه خدمانی روانی بر روی گمشدگان و برنامه‌ریزی برای بازگشت آنها تنها بخش کوچکی از امدادرسانان سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی است.

اسکندری ادامه داد: ابتیاع بلیت برای بازگشت سفر برای بازگشت برخی افراد بی‌بضاعت و دارای مشکلات مالی و بازمانده از ادامه سفر و راهنمایی‌ مبنی بر اقدام به تهیه و چگونگی بلیت برگشت به مرز برای زائران از دیگر اقدامات این نیروهاست.

به گفته وی بهره‌گیری از سیستم مخابراتی وای فای آن هم به صورت رایگان که سبب ارتباط زائران با عزیزان خود شده و آنها را از نگرانی خارج می‌کند نیز اقدامی مثمر ثمر با توجه به نبود زیرساخت در کشور دوست و برادر عراق است که ارائه آن استفاده زائران در قالب نقشه های راهنما و اطلاع از کم و کیف مسیر را ممکن کرده است.

 مدیر حوزه ریاست روابط عمومی و ستاد اربعین سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اسکان، ارائه پتو و غذای گرم و برخی دیگر از لوازم استراحت در سامرا به زائران اربعین، ارائه برخی خدمات اولیه پزشکی، امبولانس و غیره برای زائران بیمه شده و ثبت‌نام کرده در سامانه سماح سازمان حج و زیارت مستقر در سامرا نیز از دیگر اقدامات خداپسندانه امدادگران این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha