مرزهای تمرچین و سرو به خط ریلی ارومیه - میاندوآب متصل می‌شوند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سه برنامه بلندمدت برای توسعه خط ریلی در این استان گفت: در نظر داریم مرزهای تمرچین و سرو را از طریق ایستگاه‌های نقده و ارومیه به خط آهن ارومیه - میاندوآب - مراغه متصل کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب پس از بازدید پنج ساعته معاون وزیر راه و مسوولان استانی از خط ریلی ارومیه - میاندوآب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اتصال ایستگاه نقده به مرز تمرچین پیرانشهر با نگاه اقتصادی و تجاری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، اتصال راه آهن از ارومیه به مرز سرو را هم در نظر داریم تا بیشترین استفاده اقتصادی از این خط صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی برای ایجاد مسیر ارومیه - تبریز نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم مقدمات آن را فراهم کرده و عملیات اجرایی آنها در آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه ریزی ها برای استفاده بهینه از خط آهن ارومیه - میاندوآب اظهار کرد: افزایش تعداد قطارها از ارومیه به تهران، ارتقای کیفی قطارها و ایجاد ساختار مدیریت مستقل راه آهن در استان، این موارد را شامل می‌شود.

مرزهای تمرچین و سرو به خط ریلی ارومیه - میاندوآب متصل می‌شوند

معتمدیان با اشاره به بازدید مفصل صورت گرفته از خطوط ریلی استان از ارومیه تا میاندوآب، از وجود برخی نواقص در اتمام پروژه خبر داد و گفت: در سفر رییس جمهور اعتبار خوبی برای تکمیل پروژه های راه آهن استان اختصاص داده شد که از این محل برای رفع این نواقص اقدام می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تکمیل ایستگاه‌ها و آماده کردن زیرساخت اقتصادی ریلی استان در دستور کار است، افزود: متاسفانه انبارها و باراندازها در این مسیر تکمیل نبوده و به همین علت، امکان استفاده اقتصادی از خط ریلی را نداشتیم که طی برنامه هشت ماهه شاهد تکمیل هر چهار ایستگاه ارومیه، مهاباد، میاندوآب و نقده خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha