انتخاب هلال احمر به عنوان دبیر کارگروه خدمات و امداد و نجات در استان تهران

تهران - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از انتخاب هلال احمر به عنوان دبیر جلسات کارگروه خدمات و امداد و نجات در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد یزدی مهر، عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه خدمات و امداد و نجات استان تهران که با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و آسیب پذیری‌های کنونی ضرورت آمادگی برای مواقع بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موضوع پدافند غیرعامل در حوادث مختلف برای کاهش آسیب پذیری ها نقش پررنگی خواهد داشت.

وی به اهمیت آمادگی در دستگاه‌های خدمات رسان مثل آب و برق و گاز در زمان بحران‌های احتمالی اشاره کرد و عنوان داشت: ضرورت دارد که این دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل از آمادگی صد در صدی برخوردار باشند تا در مرحله پیشگیری بتوانیم آسیب پذیری‌های بعدی را کاهش دهیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از انتخاب هلال احمر استان به عنوان دبیر جلسات کارگروه امداد و نجات خبر داد و اظهار داشت: طبق تکلیفی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده، کارگروه‌های ۱۱ گانه شکل گرفته و طبق این کارگروه‌ها مدیران پدافند غیرعامل به عنوان دبیرهای این کارگروه معرفی شده اند و بر همین اساس مسئولیت به مدیران استانی واگذار و بر اساس مأموریت هایی که هلال احمر دارد، بیشترین مسئولیت طبق شرح وظایف در کارگروه خدمات و امداد و نجات به هلال احمر محول شده است.

وی با اشاره به اینکه سازماندهی تیم‌های عملیاتی مقابله با شرایط اضطراری طبق مصوبه کارگروه بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است گفت: برنامه ریزی برای اداره امور مردم در شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن با تهیه طرح‌های پاسخ به شرایط اضطراری و سازماندهی تیم‌های عملیاتی مقابله با شرایط اضطراری و ارتقا توانمندی‌های آنان در سطح استان و تمرین و رزمایش آنها، برگزاری آموزش‌های پدافندی برای تیم‌های سازماندهی شده و تخصصی جهت عملیات جست و جو و امداد و نجات و پیش بینی تجهیزات و امکانات جست و جو و نجات و بروز رسانی آنها برای شرایط اضطراری نیز از تکالیف محوله به هلال احمر خواهد بود.

یزدی مهر به توزیع خدمات و امکانات مورد نیاز مردم در شرایط اضطراری و جنگ اشاره کرد و گفت: این مورد از تکالیف همه دستگاه‌های عضو کارگروه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران عنوان داشت: از مسئولیت‌های مشترک بین هلال احمر و اداره کل شهری و روستایی استانداری تهران و دستگاه‌های خدمات رسان، تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز شرایط بحرانی برای پشتیبانی و ارائه خدمات عمومی، جست و جو، امداد و نجات، اسکان، امور متوفیان و مانند آن و تعیین نقش و جایگاه دستگاه‌های ذیربط در سطح استان خواهد بود.

وی همچنین به یکی دیگر از وظایف کارگروه خدمات و امداد و نجات استان تهران اشاره کرد و افزود: ارتقا ظرفیت آتش نشانی‌ها و سایر ظرفیت‌های دستگاه اجرایی کشور به ابزارهای رفع آلودگی و مقابله با تهدیدات نوین بر عهده اداره کل شهری و روستایی استانداری تهران خواهد بود.

یزدی مهر در ادامه به ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط برای ارتقا توان عملیاتی مقابله شرایط اضطراری با استفاده از دستورالعمل‌های ابلاغی، بسیج منابع مادی و انسانی در سطوح استانی و شهرستانی در جهت تسهیل مدیریت بحران ناشی از جنگ و نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله و دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره مرد و اظهار داشت: این موارد در کارگروه از تکالیف اداره کل مدیریت بحران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha