۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84895031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵۰ هزار تُن نهاده‌های دامی سال گذشته بین عشایر کشور توزیع شد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵۰ هزار تُن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر کشور توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس پاپی‌زاده عصر چهارشنبه در شورای عشایر استان اصفهان افزود: تامین نهاده‌های دامی از جمله مهمترین دغدغه‌های ما در یک سال اخیر بوده که این مهم بخوبی پیش رفت.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور و کاهش تولید علوفه اضافه کرد: برهمین اساس نیاز است که نقدینگی برای تامین علوفه بویژه برای فصل زمستان در استان‌ها تامین شود تا خوراک دام در ایام سرد به حد کافی موجود باشد.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: استان اصفهان نیز از جمله استان هایی است که خشکسالی روند جدی در آن دارد لذا باید برای تامین علوفه برنامه ریزی شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه تامین برق برای این قشر پرتلاش ضروری است، تصریح کرد: برهمین مبنا تفاهمنامه‌ای با وزارت نیرو منعقد خواهد شد تا تمام عشایر کشور از نعمت برق بهره مند شوند.

همچنین استاندار اصفهان در این جلسه با تاکید بر لزوم افزایش سطح رفاه زندگی عشایر گفت: تلاش ها و اقدامات باید بر مبنای این اصل صورت پذیرد.

سیدرضا مرتضوی درباره درخواست اداره کل عشایر استان اصفهان مبنی بر تغییر محل رزمایش‌های ارتش و سپاه در منطقه عملیاتی شهرستان جرقویه واقع در شرق استان به دلیل آسیب به مراتع و جامعه عشایری اظهارداشت: این موضوع در سطح امنیت ملی است، اما پیگیری و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

وی درباره کمبود منابع آبی در استان و خشکسالی ‌ها خاطرنشان کرد: آبی که از اصفهان به خارج از استان انتقال می یابد، مشکلات متعددی را برای استان ما بوجود آورده که باید با اجرای طرح‌های انتقال آب جبران شود.

شورای عشایر استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان و با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

شمار عشایر این استان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha