دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هفته آینده تعطیل است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تمامی فعالیت‌های آموزشی و کلاسهای درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در هفته آینده تعطیل است اما سایر واحدهای دانشگاه آزاد استان فعال هستند.

دکتر محسن مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر به تاکید معاون رییس جمهور در شورای اداری استان خراسان رضوی و توصیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به تعطیلات رسمی هفته آینده و پیش‌بینی حضور گسترده زائران حریم رضوی و نیز ضرورت بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های عمومی استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران امام رضا(ع)، تمامی فعالیت‌های آموزشی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (دوم، چهارم و ششم مهر ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱ ) تعطیل است.

وی ادامه داد: بخش‌ اداری و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برای انجام ثبت نام دانشجویان جدید در هفته آینده فعال خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دانشگاه برای خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر، در ستاد اسکان زائران پیاده که در واحد دانشگاه علوم پزشکی شاهین‌فر مستقر است پیش‌بینی اسکان حدود هزار نفر دانشجو در این مکان را کرده است.

مرادی افزود: همچنین مراسم مذهبی و مناسبتی در سه روز پایانی دهه ماه صفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ۲ موکب فعال است که یک موکب با همکاری بسیج دانشجویی و با حضور حدود هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در بخش مُلک آباد مستقر است و از همان جا به صورت پیاده عازم مشهد خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن موکب دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ورودی‌های پلیس راه باغچه و ورودی قوچان مستقر است.

مرادی افزود: با توجه به اعلام نتایج کنکور سال جاری و آغاز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود پیش‌بینی می‌شود امسال در کل واحدهای دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی حدود ۲۵ هزار و در واحد مشهد بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر دانشجو ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تا کنون حدود ۸۰۰ نفر دانشجو از هشت کشور افغانستان، کشورهای آسیای میانه مانند ترکمنستان، تاجیکستان، چین، لبنان و سوریه ثبت نام کرده اند که ثبت نام آنان همچنان در حال انجام است.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است و در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و ۲ گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha